Connect with us

менаџмент / маркетинг

Дигиталната трансформација може да ја зголеми пазарната вредност на најголемите светски компании за уште 1.250 милијарди долари

Истражување на Deloitte

објавено

на

Deloitte ги анализираше објавите  на компаниите од Fortune 500 листата  и откри дека вистинската комбинација на иницијативи за дигитална трансформација може да ја зголеми пазарната вредност на овие компании за повеќе од 1,25 трилиони американски долари. Од друга страна, погрешната комбинација може да ја намали нивната пазарна вредност за повеќе од 1,5 трилиони американски долари, што покажува колку е важен стратешкиот пристап кон дигиталната трансформација.

Новиот извештај на Deloitte „Како да се создаде вредност преку дигитална трансформација: Патеки и стапици“ открива дека врската помеѓу стратегијата и реализацијата  е клучна за зголемување на вредноста преку дигитална трансформација.

Deloitte ги анализираше објавите  на компаниите од Fortune 500 листата  и откри дека вистинската комбинација на иницијативи за дигитална трансформација може да ја зголеми пазарната вредност на овие компании за повеќе од 1,25 трилиони американски долари. Од друга страна, погрешната комбинација може да ја намали нивната пазарна вредност за повеќе од 1,5 трилиони американски долари, што покажува колку е важен стратешкиот пристап кон дигиталната трансформација.

„Иако дигиталната трансформација е тековен процес, нејзината големина и влогот постојано растат. Компаниите мора да ги искористат можностите што ги нудат технолошките иновации, ова е клучот за нивниот долгорочен раст“, велат во Deloitte.

Лидерите треба добро да разберат кои чекори можат да ги доведат до успех, а кои можат да го загрозат создавањето на вредноста на компанијата. Поврзувањето на дигиталната стратегија со имплементација на дигитални иницијативи е докажан начин на кој лидерите создаваат огромна додадена вредност за засегнатите страни, се вели во извештајот на глобалната консултантска куќа.

Deloitte ги анализираше индивидуалните и комбинираните влијанија на три клучни фактори:

Дигитална стратегија или ефектите што дигиталната трансформација ги има врз компанијата;

Усогласување на технологијата со стратегија или употреба на технологии за постигнување дигитална стратегија;

Способност за прифаќање на дигитални промени, односно способност на компанијата да се прилагоди и да воведе нови процеси, ресурси и начини на работа во светлината на дигиталната трансформација.

Како поединечните фактори влијаат на вредноста?

Според Deloitte, доколку компаниите ја презентираат својата дигитална стратегија во нивните финансиски извештаи, тоа може да има многу позитивен ефект врз нивното вреднување. Иако многу компании ја започнуваат дигитализацијата со поставување стратегија, само 44 проценти од нив имаат доволно зрелост да ја претстават својата дигитална стратегија. Пазарот го разбира влијанието на „дигиталното“ и ги наградува лидерите кои даваат приоритет на модернизацијата на бизнисот.

На вредноста на компанијата може силно да влијае и усогласувањето на технологијата со стратегијата – компаниите кои го споменуваат ова усогласување во своите финансиски извештаи се вреднуваат двојно повеќе. Ова им овозможува на засегнатите страни да видат каде компанијата го инвестира својот капитал, бидејќи тоа се често водечки технологии, што покажува дека компанијата негува пристап со напредно размислување кон својот бизнис.

Ако бизнисот може да се фокусира само на еден од трите клучни фактори наведени погоре во исто време, анализата покажува дека е најкорисно да се усогласи стратегијата со технолошките инвестиции. Само 34 проценти од анализираните Fortune 500 компании покажале знаци на стратешки пристап кон нивните технолошки инвестиции, што значи дека има уште многу простор за раст во оваа област.

За разлика од првите два фактори, Deloitte откри дека ако една компанија генерално зборува за нејзината способност да имплементира дигитални промени во своите финансиски извештаи и не истакнува конкретни дигитални иницијативи, тоа има негативен ефект врз нејзината пазарна вредност. Кога се разгледува поединечно, дигиталната трансформација имаше речиси три пати помало влијание од дигиталната стратегија. Според анализата на Deloitte, промените кои се цел сами по себе, а не носат вредност, не се доволни за засегнатите страни. Организациите можат да бидат поуспешни ако комуницираат конкретни иницијативи со нивните засегнати страни.

Лидерите треба добро да разберат кои чекори можат да ги доведат до успех, а кои можат да го загрозат создавањето на вредноста на компанијата. Поврзувањето на дигиталната стратегија со имплементација на дигитални иницијативи е докажан начин на кој лидерите создаваат огромна додадена вредност за засегнатите страни, се вели во извештајот на глобалната консултантска куќа.

Како комбинациите на фактори влијаат на вредноста?

Deloitte анализираше различни комбинации на три клучни фактори кои најмногу влијаат на пазарната вредност на една компанија. Комбинацијата која има најпозитивен ефект е онаа која ги вклучува сите три фактори: дигитална стратегија, усогласување на технологијата со стратегијата и способност за дигитални промени. Компаниите во кои се присутни сите три фактори бележат пораст на вредноста и до пет проценти.

Вреднувањето на компанијата е најмногу погодено ако таа не е во можност вистински да ги прифати дигиталните промени, иако може да ги има добро оценети другите два фактори. Ако бизнисот има дигитална стратегија која исто така е усогласена со неговата технологија, но не може да спроведе дигитални промени, тоа во голема мера ја намалува неговата вредност. Последиците се и до десет пати поголеми од оние што се гледаат со вториот фактор на намалување на вредноста, а тоа е дигитализацијата само врз основа на технолошка имплементација.

Најнегативната комбинација претставува ризик од девет проценти помала вредност, што може да ги девалвира анализираните компании на Fortune 500 за 1,5 трилиони американски долари. Способноста за имплементација на дигитални промени може во голема мера да го поттикне или ограничи создавањето на нова вредност и најдобро се комбинира со дигитална стратегија која е усогласена со технолошките инвестиции.

Истражувањето покажува дека дигиталната стратегија што компанијата ја постигнува преку специфични технолошки инвестиции усогласени со стратегијата, како и сопствената способност да воведе дигитални промени, може да има значително влијание врз вреднувањето на компанијата.

банки1 ден ago

Комерцијална банка прва во земјава воведе тактилни платежни картички прилагодени и за слепи лица

свет2 дена ago

Предлог акција за оваа недела: Orlen S.A.

свет2 дена ago

Скокнаа цените на нафтата, гасот, бакарот и алуминиумот

технологии / компании2 дена ago

ЕУ има амбиција да стане „квантна долина на светот“, а хрватски научници имаат голем удел во тоа

регион2 дена ago

Марко Чадеж, Српска стопанска комора: Нашите компании ги мачи финансирањето и недостиг на кадри

македонија2 дена ago

Судбината на фабриката во Бунарџик неизвесна, но можно е и целото производство да се префрли во Македонија

македонија2 дена ago

Македонските е-трговци направиле промет од 453 милиони евра лани

економија2 дена ago

„Зелените“ кредити со годишен раст од речиси 30%

економија2 дена ago

Истражување: Инфлацијата е главен фактор за финансиски стрес

свет2 дена ago

Следната година сонцето и нас ќе нѐ стемни

економија2 дена ago

Истражување: Инфлацијата е главен фактор за финансиски стрес

свет2 дена ago

Скокнаа цените на нафтата, гасот, бакарот и алуминиумот

регион2 дена ago

Марко Чадеж, Српска стопанска комора: Нашите компании ги мачи финансирањето и недостиг на кадри

свет2 дена ago

Следната година сонцето и нас ќе нѐ стемни

македонија2 дена ago

Судбината на фабриката во Бунарџик неизвесна, но можно е и целото производство да се префрли во Македонија

економија2 дена ago

„Зелените“ кредити со годишен раст од речиси 30%

технологии / компании2 дена ago

ЕУ има амбиција да стане „квантна долина на светот“, а хрватски научници имаат голем удел во тоа

менаџмент / маркетинг2 дена ago

Како да ги демотивирате вработените и избркате најдобрите

македонија2 дена ago

Македонските е-трговци направиле промет од 453 милиони евра лани

банки4 дена ago

Управната зграда на УНИБанка во Скопје сама ќе произведува струја од фотоволтаична централа