Connect with us

менаџмент / маркетинг

За успешен бизнис мора да се вложува  во развој на вештини буквално на сите вработени

Платата не е повеќе пресудна

објавено

на

Заврши трендот на брзо менување на работните места, според искуството на посредниците за вработување. Работниците сега бараат компанија која ќе инвестира во нивното знаење и развој на вештини и ќе има јасен план за развој и унапредување. И тоа не го очекуваат само менаџерите.

Повеќето работодавци жалат за некои минати времиња кога не се прашувало колку ќе трае работната недела, дали ќе работиме од дома или во канцеларија, дали на нашите работници сме им дале доволно слободно време за да не дадат отказ и како воопшто ќе ги најдеме овие работници. Се чини дека за само неколку години трендовите се свртеа. Ова делумно се должи на пандемијата, делумно на економскиот раст кој не беше проследен со соодветна кадровска слика, а делумно едноставно поради смена на генерациите што донесе свои правила на пазарот на трудот.

Препораките за тоа како да се најдат и задржат талентите, ако се прашаат агенциите за вработување, во овие тешки времиња и за работодавците и за вработените зависат од многу фактори, но едно е заедничко: не постои едно решение за сите и важно е да се прилагодат на промените.

„Работата од дома има предности, но и предизвици бидејќи не е за секого. Потребна е способност за организирање време, поставување приоритети, самодисциплина и мотивација за секојдневните задачи и простор за работа. Во исто време, се губи помалку време во сообраќајот, а утрата често се помалку стресни и можете да поминувате повеќе време со вашето семејство или во приватни активности. Но, работата од дома често значи дека работниците всушност работат подолго и повеќе отколку кога се во канцеларија, тие се повеќе отуѓени од своите колеги и со текот на времето може да останат без мотивација и поврзаност со организацијата и многу често може да чувствуваат дека тие имаат помалку можности за развој и унапредување. Некои работници сакаат да работат во канцеларија затоа што се поконцентрирани, подобро го раздвојуваат деловното од  приватно време, побрзо ги решаваат проблемите доколку колегите се во канцеларија или забележале дека не се толку продуктивни дома. Работата во канцеларија помага за чувството на припадност, видливоста во организацијата, овозможува подобра и подобра размена на информации и учење меѓу колегите бидејќи многу може да се научи во неформалната комуникација и соработка“, објаснува шефот на платформата Posao.hr Инес Бокан за хрватски Лидер.

Неодамнешните истражувања покажуваат дека повеќето работници претпочитаат хибридна работа, можност за договор за работа од дома или работа во канцеларија. Флексибилноста на условите е еден од факторите кои најмногу ќе ги разликуваат работодавците кои ќе привлечат таленти во иднина.

Вештачката интелигенција е посебен предизвик

Агенцијата Adecco ги следи трендовите на пазарот на труд на глобално ниво, но и локално во Хрватска. Трендовите не се разликуваат, а нивната главна карактеристика е што се менуваат побрзо отколку во изминатата деценија и побрзо по 2020 година, која беше одбележана со карантин и новиот начин на работа. Работата од дома стана стандард во многу индустрии и работодавците целосно се прилагодија на овој тренд, потсетува директорката на Adecco, Николина Радиќ. Како еден од трендовите посочува дека се поважно е да се инвестира во вработените.

„Трендот на брзо менување на работните места заврши и денеска работниците бараат компанија која ќе инвестира во нивното знаење и развој на вештини и ќе има јасен план за развој и унапредување. Дури 56 отсто од работниците сметаат дека нивното знаење и вештини се предност што лесно можат да ги применат на друго работно место, кај друг работодавач, а во тоа најмногу се уверени работниците од техничкиот и финансискиот сектор. Забележавме дека работодавачите инвестираат во развој на менаџерски вештини (74 проценти), но не толку за неменаџерски позиции (45 проценти). Пораката е дека за успешен бизнис мора да се инвестира во развојот на вештините на сите вработени“, вели Радиќ.

Инес Бокан забележува дека новите генерации појасно и поотворено ги изразуваат своите очекувања, што придонесува за бенефит на сите.

„Треба да се има предвид дека младите генерации треба многу да учат и да стекнуваат искуство, а постарите можат да придонесат за стратегијата, развојот и пренесувањето на знаењето, кое и денес се покажува како клучно и актуелно и покрај сѐ побрзиот развој на техниката и технологијата. Ако работниците очекуваат нешто од работодавачот, тоа значи дека и работодавачот очекува нешто од нив. Сите инволвирани страни и генерации мора да бидат високо приспособливи за да се направи работата во таква средина попријатна и попродуктивна. Менторството во организацијата или надвор од неа може да биде одлично решение за пренесување знаење и искуство“, вели Бокан.

Вештачката интелигенција е посебен предизвик. Според истражувањето на групацијата Adecco, две третини од работниците веруваат дека влијанието на вештачката интелигенција врз нивните работни места ќе биде позитивно, а само седум отсто мислат дека тоа ќе предизвика губење на работата.

„Работодавците треба да го разгледаат влијанието на вештачката интелигенција врз нивниот бизнис, да направат проценка за подобро да го разберат нејзиниот потенцијал и да разберат како таа влијае на секојдневните операции. Раководството на компаниите мора да ги препознае и воведе потребните промени, да мапира нови позиции, односно работни места и да ги едуцира вработените што е можно поскоро. Многу работници сами истражуваат како да користат вештачка интелигенција на работа, без обука и јасни упатства од работодавците. Работодавците треба да бидат свесни дека вештачката интелигенција не е подеднакво достапна за сите нивни работници и треба да идентификуваат каде има празнини во пристапот и упатствата за употреба. При планирањето на вработувањето и развојот на работната сила мора да се има предвид правичноста и инклузивноста“,  вели Радиќ.

Расте влијанието на меките вештини, лидерството, емпатијата и емоционалната интелигенција

Во исто време, расте влијанието на меките вештини, лидерството, емпатијата и емоционалната интелигенција. Со цел да се искористи оваа промена, работодавачите треба да обезбедат обука и развој на лидерството.

И на порталот MojPosao посочуваат дека работодавачите треба длабоко да размислат за прилагодување на нивните практики и политики со цел подобро да се усогласат со променливите потреби на современите работници.

„Ова може да подразбира обезбедување поддршка за дигитална работа како што се алатки за виртуелна соработка, безбедна мрежна инфраструктура и пристап до образовни ресурси за понатамошна обука, особено земајќи ја предвид сè поизразената желба на вработените за професионален развој и збогатување на знаењето и стекнување нови корисни вештини преку  посета на  курсеви или одење на професионални конференции. Флексибилното работење бара и рамнотежа помеѓу продуктивноста и благосостојбата на вработените. Работодавците треба да бидат чувствителни на потребите на работниците за јасни граници помеѓу работата и приватниот живот и да негуваат култура која го цени менталното здравје и рамнотежата помеѓу овие две сфери на животот. Промовирањето на инклузивноста и различноста во организацијата е од клучно значење за успехот на тимовите во таа средина. Имено, со доаѓањето на генерацијата Z во работната средина во сѐ повеќе компании, секојдневно на работа доаѓаат членови од дури четири генерации, секој од нив со свои потреби, желби и погледи на светот на работата“, велат од MojPosao.

Како да најдете менаџери

Кога станува збор за ангажирање менаџери, вели Инес Бокан, работодавците не секогаш имаат знаење и искуство да ги најдат.

„Со ангажирање на агенции за овој процес, компаниите заштедуваат време бидејќи пребарувањето и изборот им го препуштаат на професионалците. На крајот, работодавачот ќе донесе конечна одлука врз основа на сите собрани информации. Ваквата соработка бара транспарентност во комуникацијата, отвореност на компанијата за постапката и доверба во исходот. Тие често се агенции и консултанти бидејќи работодавачите не се сигурни што им треба или не ја знаат состојбата на пазарот на трудот, па имаат нереални очекувања“,  посочува таа.

Николина Радиќ објаснува дека работодавците во Adecco ја користат услугата за посредување при вработување за сите категории на работни места, од водечки до најниски влезни позиции.

„Денес, кога во Хрватска има сѐ помалку невработени, не е доволно да се објави оглас и да се чекаат заинтересираните кандидати да се пријават. Кандидатите кои ги сакаат работодавците се веќе некаде вработени и веројатно не бараат друга работа, па затоа е потребно директно да се контактираат и да се заинтересираат за понудената позиција. Во потрагата по менаџерски кадри, работодавците ја користат услугата за проценка на кандидатите, без разлика дали се работи за психолошки тестови или центри за оценување на компетентност, бидејќи сакаат да ги вработат оние кои најдобро ќе се вклопат во нивниот тим и ќе учествуваат во сѐ почестите промени. Повеќето работодавци имаат развиен систем за наследување, за да можат да ги унапредат своите колеги кога ќе дојде време. Во тој случај не бараат некој надвор од нивната компанија да им се придружи. Тој систем е најдобар“,  објаснува Радиќ.

свет7 часа ago

BlackRock, најголемиот инвестициски фонд во светот, менаџира средства колку економиите на Германија, В. Британија и Франција заедно

банки7 часа ago

ПроКредит Куманово на нова локација во строгиот центар на градот

македонија5 дена ago

@media: Иднината на пазарот за рекламирање

економија1 недела ago

Мукаетов за магазинот “The Region“: Нашите брендови се дел од секојдневието на луѓето

македонија1 недела ago

Универзитетот Американ Колеџ Скопје почна соработка со City College of New York од САД

банки1 недела ago

УНИБанка втора година по ред е поддржувач на најзначајната културна манифестација „Охридско лето“  

економија1 недела ago

Стимулирање на иновациите во Scalefocus: Како ги мотивираме ИТ професионалците да бидат иновативни

интервју2 недели ago

Гоце Сиваков:  Нашите клиенти веќе ги чувствуваат бенефитите од фактот дека УНИ Банка е дигитално и технолошки напредна банка!

економија2 недели ago

Стручна обука за општествена одговорност и прв „директорски појадок“ на Клубот на одговорни бизниси

економија2 недели ago

Мукаетов на насловна на престижниот романски магазин „Бизнис“: Романија е стратешки пазар за „Алкалоид“