Connect with us

македонија

Македонските граѓани го зголемиле прометот кон домашни е-продавници за 126%

Анализа на број и обем на онлајн трансакции во првиот квартал

објавено

на

Во првиот квартал од 2021 година вредноста на онлајн трансакциите реализирани во земјата и во странство, изнесува 86,6 милиони евра, што во споредба со истиот период 2020 година кога се реализирале 49,6 милиони евра претставува пораст за 74,6%. Бројот на направените трансакции во истиот период спрема минатата година забележува пораст од 65%, што значи дека вредноста на просечната трансакција е зголемена.

Народната банка ги објави статистичките податоци за безготовински платежни трансакции на виртуелните места на продажба, кои се однесуваат на периодот заклучно до 31.03.2021 година.

Согласно податоците за бројот на реализирани трансакции во текот на првите три месеци од 2021 година, објавени на веб страната на НБРСМ, бројот и вредноста на реализирани онлајн нарачки и купувања во текот на анализираниот период покажува дека растот на е-трговијата продолжува и оваа година.

Во првиот квартал од 2021 година вредноста на онлајн трансакциите реализирани во земјата и во странство, изнесува 86,6 милиони евра, што во споредба со истиот период 2020 година кога се реализирале 49,6 милиони евра претставува пораст за 74,6%. Бројот на направените трансакции во истиот период спрема минатата година забележува пораст од 65%, што значи дека вредноста на просечната трансакција е зголемена. Имено, во текот на првите три месеци од 2021 година реализирани се вкупно 3.228.182 онлајн трансакции во земјата и во странство, наспроти 1.954.957 онлајн трансакции во текот на првите три месеци од 2020 година.

Македонците потрошиле 65,3 милиони евра онлајн за само три месеци кон домашни онлајн продавници

Македонците во текот на 2021 година продолжуваат да ги ползуваат придобивките од онлајн купувањето и да ја зголемуваат довербата која ја имаат кон домашните е-продавници. Имено, во текот на првите три месеци од 2021 година Македонците со домашни картички потрошиле 65,3 милиони евра онлајн, што претставува пораст од 125,8% (35,9 милиони евра) во однос на истиот период претходната година.

“Е-трговијата повеќе не е избор, туку неопходност за компаниите да остварат раст и да достигнат до нови клиенти. Пандемијата уште повеќе го нагласи тоа и се повеќе домашните компании се адаптираат отворајќи нов канал за продажба – онлајн. Купувачите од друга страна стекнуваат дигитални вештини и ги менуваат навиките, што се рефлектира и преку трицифрениот раст од 126% во вредноста на реализирани трансакции со домашни картички кон домашни е-трговци. Растат дигиталните вештини, довербата во домашните е-продавници, е-трансакциите и домашната понуда. Се надевам дека овој тренд ќе продолжи и понатаму, како што и Асоцијацијата за е-трговија ги продолжува напорите, иницијативите и активностите со цел креирање поволна клима за забрзан раст на е-трговијата во земјава.” – вели претседателката на Асоцијацијата за е-трговија на Македонија, д-р Нина Ангеловска

Ако ја земеме предвид вредноста на онлајн трансакциите реализирани со домашни платежни картички кон е-продавници во Македонија (65,3 милиони евра), наспроти вкупната вредност на онлајн плаќања (86,6 милиони евра), можеме да заклучиме дека 75,4% од вкупната вредност на трансакциите се насочени кон домашните компании.

За една година отворени 523 нови е-продавници во Македонија

Согласно податоците за бројот на уредите на виртуелните места на продажба (веб страници за е-трговија), заклучно со 31.03.2021 година во Република Северна Македонија активни се 1.552 продажни места. Станува збор за активно регистрирани виртуелни продажни места кои се пријавени од страна на петте банки кои во моментов нудат е-трговија како дел од своето портфолио на услуги.  За период од три месеци во текот на 2021 година бројот на онлајн продавници се зголемил за 93 новоотворени.

Споредбено со 31.03.2020 година кога бројот на активни е-продавници изнесувал 1.029, можеме да заклучиме дека за една година отворени се вкупно 523 нови е-продавници што претставува пораст од 51%.

Сè почесто користење на мобилните апликации за плаќање

Од почнувањето на корона-кризата па наваму, заради потребата од заштита на јавното здравје, изолација и социјална дистанца, граѓаните сè почесто ги користеле придобивките на електронското банкарство при иницирањето на кредитните трансфери. Така, бројот на електронски иницираните кредитни трансфери во првиот квартал од 2021 година се зголемил за значителни 49% на годишна основа, што е повеќе за 2,3 пати во споредба со годишниот раст во истиот квартал во 2020 година (21%). За извршување на плаќањата, граѓаните особено ги користеле мобилните апликации, што укажува на натамошно менување на платежните навики во прилог на користењето на дигиталните канали за плаќање. 

Како и во изминатиот период од пандемијата, тренд на пораст на бројот на плаќањата извршени со мобилен телефон има и во првиот квартал од 2021 година и тој достигнува годишен раст од 99%. Остварениот раст кај плаќањата извршени на ваков начин е исто така двојно повисок од годишниот раст остварен во истиот период од 2020 година, којшто изнесуваше 46%. Покрај тоа, во првиот квартал од 2021 година, иако послабо во однос на употребата на мобилните апликации, и натаму расте употребата на компјутерите за извршување плаќања во земјата од страна на граѓаните. Поконкретно, кај овие плаќања, во првиот квартал од 2021 година се забележува висок годишен раст од 30%, којшто е двојно повисок од годишниот раст во истиот период од 2020 година, којшто изнесуваше 14%. 

Условите коишто ги наметна пандемијата на ковид-19 придонесоа за  менување на навиките на граѓаните и во однос на иницирањето кредитни трансфери на хартија, при што бројот на кредитните трансфери иницирани на овој начин забележа годишен пад од 7% во првиот квартал од 2021, наспроти годишниот раст во истиот квартал во 2020 година, од 4%.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

македонија15 часа ago

На агро – прехрамбениот сектор му треба нов модел на развој

банки20 часа ago

Стопанска банка-Битола наплатила отпишани побарувања, добивката за првите 9 месеци изнесува 6,2 милиони евра

коментари3 дена ago

Што се случи? Многу просто!

македонија4 дена ago

Куштрим Рамадани, генерален директор на АД МЕПСО: Енергетската состојба во земјава е алармантна – или ќе го зголемиме домашното производство на струја, или ќе плаќаме увоз по вртоглави цени

банки6 дена ago

„Промотивен депозит прогрес“на Шпаркасе банка – растечки и гарантирани каматни стапки за депозити во евра на 24 месеци

свет7 дена ago

Фабриката на Фолксваген во Волфсбург произведува најмалку возила од 1958 досега

македонија7 дена ago

Директорот на Одделот за статистика на ММФ: Во последните две години, Народната банка оствари исклучителни успеси во сферата на статистиката

технологии / компании7 дена ago

Компанијата Singular стана дел од најголемата светска iGaming групација

македонија1 недела ago

Ангеловска: Работиме со полна пареа, најавувам одлична Годишна конференција за е-трговија, четврта по ред

lifestyle1 недела ago

„Божиновски часовници и накит“ со нов изглед на својот салон на ул. Македонија во Скопје

македонија7 дена ago

Директорот на Одделот за статистика на ММФ: Во последните две години, Народната банка оствари исклучителни успеси во сферата на статистиката

свет7 дена ago

Фабриката на Фолксваген во Волфсбург произведува најмалку возила од 1958 досега

банки6 дена ago

„Промотивен депозит прогрес“на Шпаркасе банка – растечки и гарантирани каматни стапки за депозити во евра на 24 месеци

македонија4 дена ago

Куштрим Рамадани, генерален директор на АД МЕПСО: Енергетската состојба во земјава е алармантна – или ќе го зголемиме домашното производство на струја, или ќе плаќаме увоз по вртоглави цени

коментари3 дена ago

Што се случи? Многу просто!

технологии / компании7 дена ago

Компанијата Singular стана дел од најголемата светска iGaming групација

банки20 часа ago

Стопанска банка-Битола наплатила отпишани побарувања, добивката за првите 9 месеци изнесува 6,2 милиони евра

македонија15 часа ago

На агро – прехрамбениот сектор му треба нов модел на развој