Connect with us

регион

Проблеми со електричната мрежа ги кочат плановите на ЕУ за градба на полначници за електрични автомобили

Зелената агенда наидува на сопки

објавено

на

Дали изградбата на станици за полнење ќе биде лесна или комплицирана? Одговорот на тоа прашање значително се разликува меѓу земјите на ЕУ. Извор од индустријата вели дека во Германија станица за полнење чекала со месеци за да започне со работа поради правилата коишто штитат буквално едно дрво, а друга лоцирана на прометен автопат чекала десет месеци поради проценка на бучавата пред да добие дозвола за работа.

Речиси половина од 1.600 станици на Repsol за полнење на електрични возила во Шпанија не работат затоа што немаат приклучок за електрична енергија, а таквите недостатоци се присутни и во целата Европска унија и го попречуваат планираниот  премин кон алтернативни горива, пишува Ројтерс.

Пред околу две недели Европската комисија ги објави плановите за надградба на електричните мрежи кои треба да се имплементираат за 18 месеци и да вклучуваат решавање на проблемот со недостигот на електрична енергија на станиците за полнење електрични возила.

Но, и покрај изјавите на лидерите на ЕУ, според индустриските групи и енергетските компании, бирократијата што го спречува напредокот кон позелен транспорт во ЕУ расте, а тие ги посочуваат дозволите како една од главните пречки.

Дали изградбата на станици за полнење ќе биде лесна или комплицирана? Одговорот на тоа прашање значително се разликува меѓу земјите на ЕУ. Извор од индустријата вели дека во Германија станица за полнење чекала со месеци за да започне со работа поради правилата коишто штитат буквално едно стебло на дрво, а друга лоцирана на прометен автопат чекала десет месеци поради проценка на бучавата пред да добие дозвола за работа.

„Иако поставувањето на брза и ултра – брза станица за полнење бара само две до три недели работа, поради различните административни дозволи во Шпанија, комплетниот процес може да потрае од една до две години“, објави  Репсол.

Од индустриската групација ChargeUp Europe изјавија  дека и покрај тоа што признава дека издавањето дозволи е проблем, Комисијата не предложила никакви конкретни мерки. Конкретни насоки за земјите-членки да го забрзаат лиценцирањето не се очекуваат  некаде во следните две години.

Ова го забави приклучувањето на станиците за полнење со електричните мрежи, загрозувајќи ги целите на ЕУ за постепено укинување на возилата со бензин и дизел, како и пошироките климатски цели.

„Времето потребно за поврзување на станиците за полнење на електрични возила на мрежата навистина може да се смета за пречка за забрзување на воведувањето на електрични возила и тоа треба да се реши“,  рече портпаролот на Комисијата.

И до две години за брз полнач

Процесот на поставување станици за брзо полнење се искачи на просечно две години од шест месеци во изминатите неколку години, рекоа четири компании за полнење електрични возила и претставник од индустријата, додека компаниите се движат низ огромен број федерални и општински закони.

Генералниот секретар на ChargeUp Europe, Луси Матера рече дека бројот на електрични возила ќе расте побрзо од вкупниот број на јавни станици за полнење, кои според нив ќе се зголеми деветкратно до 2030 година, додека бројот на електрични возила на европските патишта ќе се зголеми десет пати.

Електрификацијата на транспортот е еден од клучните столбови кои ја поддржуваат целта на ЕУ за постигнување јаглеродна неутралност до 2050 година. За да го постигне ова, ЕУ ќе ја забрани продажбата на возила што испуштаат јаглерод диоксид од 2035 година и сака да развие мрежа на станици за полнење на електрични возила.

Таквата амбиција создаде тесни грла за електроенергетските компании и регулаторите неподготвени за раст на побарувачката во ЕУ, каде досега само 5,4 отсто од патничките автомобили работат на алтернативни горива, вклучително и електрични, од вкупно 286 милиони.

Оваа година ЕУ донесе закон за инсталирање брзи полначи до 2030 година на секои 60 километри по одредена патна мрежа за патнички возила и на секои 100 километри за тешки возила.

Но, операторите за наплата  велат дека добивањето основни податоци за потенцијалните станици е голем предизвик што ги отежнува инвестициите.

Ова вклучува откривање дали просечната станица за одмор покрај патот има еден столб за светло или доволно кабли што се поврзуваат со пошироката мрежа. Хабовите често бараат дополнителна електрична трафостаница, која го претвора високиот напон во низок напон.

Процесот потоа вклучува барања до компаниите за дистрибуција на електрична енергија да инсталираат поголем капацитет.

„Понекогаш мораме физички да ја испратиме поштата“, изјави Петер Бадик, ко-основач на компанијата за полнење електрични возила Гринвеј Нетворк, која има инсталирано 1.300 станици за полнење на електрични возила во Словачка, Хрватска и Полска.

Стандардизација на барањата за поставување станици за полнење

Челниците во  индустријата рекоа дека целите на ЕУ се поставени на ниско ниво и затоа веројатно ќе бидат исполнети, но можеби нема да ја задоволат побарувачката за растечка флота на електрични автомобили, особено камиони.

Има силен притисок од индустријата за изградба на станици за полнење на електрични автомобили, но сè уште не за камиони и автобуси на долги релации. Тие сочинуваат повеќе од 25 отсто од емисиите на стакленички гасови од патниот транспорт во ЕУ, кој како целина е одговорен за една петтина од емисиите на блокот.

Британската енергетска компанија БП, која очекува да распореди повеќе од 100.000 станици за полнење автомобили и камиони на глобално ниво до 2030 година, рече дека треба да се справи со околу 800 компании за електрична мрежа само во Германија за да постави брзи центри за полнење  за автомобили и камиони.

Постои јасна потреба од поголема стандардизација на барањата за  станиците за полнење, се согласуваат компаниите за полнење електрични возила. Матера од ChargeUp Europe додаде дека насоките на Комисијата веројатно ќе им помогнат на членките на ЕУ да се усогласат бидејќи стапката на нови проекти варира низ регионот.

свет2 дена ago

Време ли е за продавање на акциите од Apple?

банки3 дена ago

Потрошувачки кредит на УНИБанка АД Скопје со одлична понуда за рефинансирање и бонус од 1.000 денари при онлајн аплицирање

македонија3 дена ago

„Алкалоид“ АД Скопје со историско достигнување во третманот на рефлуксен езофагитис и ГЕРБ – патентиран првиот Омепразол во течна форма во светот

технологии / компании6 дена ago

Кои се главните предности на генеративната вештачка интелигенција

менаџмент / маркетинг6 дена ago

Кој ќе господари со бизнисот во ниската земјина орбита: Една вселенска станица ќе се пензионира, многу нови ќе се појават

регион6 дена ago

Доаѓаат супер-богати купци на недвижнини од цел свет, сплитска агенција ќе им биде ексклузивен партнер

интервју6 дена ago

Фабрис Перушко: Кога се нафатив да го водам стечајот на Агрокор многумина ми изразуваа сочувство

интервју6 дена ago

Стефан Таневски: УАКС обезбедува сличен, ако не и ист, калибар на образование како и најдобро оценетите меѓународни бизнис школи

економија6 дена ago

Движењата на стоковите берзи обратни од оние на финансиските пазари

економија6 дена ago

Како работеа домашните инвестициски фондови: Зголемување и на вредноста и на приносите

економија6 дена ago

Како работеа домашните инвестициски фондови: Зголемување и на вредноста и на приносите

банки1 недела ago

Комерцијална банка како „Зелен поборник“ ќе пошумува и ќе едуцира

интервју6 дена ago

Стефан Таневски: УАКС обезбедува сличен, ако не и ист, калибар на образование како и најдобро оценетите меѓународни бизнис школи

свет6 дена ago

Пустината под вода

регион6 дена ago

Доаѓаат супер-богати купци на недвижнини од цел свет, сплитска агенција ќе им биде ексклузивен партнер

интервју6 дена ago

Фабрис Перушко: Кога се нафатив да го водам стечајот на Агрокор многумина ми изразуваа сочувство

економија6 дена ago

Движењата на стоковите берзи обратни од оние на финансиските пазари

технологии / компании6 дена ago

Кои се главните предности на генеративната вештачка интелигенција

менаџмент / маркетинг6 дена ago

Кој ќе господари со бизнисот во ниската земјина орбита: Една вселенска станица ќе се пензионира, многу нови ќе се појават

свет2 дена ago

Време ли е за продавање на акциите од Apple?