Connect with us

регион

Проблеми со електричната мрежа ги кочат плановите на ЕУ за градба на полначници за електрични автомобили

Зелената агенда наидува на сопки

објавено

на

Дали изградбата на станици за полнење ќе биде лесна или комплицирана? Одговорот на тоа прашање значително се разликува меѓу земјите на ЕУ. Извор од индустријата вели дека во Германија станица за полнење чекала со месеци за да започне со работа поради правилата коишто штитат буквално едно дрво, а друга лоцирана на прометен автопат чекала десет месеци поради проценка на бучавата пред да добие дозвола за работа.

Речиси половина од 1.600 станици на Repsol за полнење на електрични возила во Шпанија не работат затоа што немаат приклучок за електрична енергија, а таквите недостатоци се присутни и во целата Европска унија и го попречуваат планираниот  премин кон алтернативни горива, пишува Ројтерс.

Пред околу две недели Европската комисија ги објави плановите за надградба на електричните мрежи кои треба да се имплементираат за 18 месеци и да вклучуваат решавање на проблемот со недостигот на електрична енергија на станиците за полнење електрични возила.

Но, и покрај изјавите на лидерите на ЕУ, според индустриските групи и енергетските компании, бирократијата што го спречува напредокот кон позелен транспорт во ЕУ расте, а тие ги посочуваат дозволите како една од главните пречки.

Дали изградбата на станици за полнење ќе биде лесна или комплицирана? Одговорот на тоа прашање значително се разликува меѓу земјите на ЕУ. Извор од индустријата вели дека во Германија станица за полнење чекала со месеци за да започне со работа поради правилата коишто штитат буквално едно стебло на дрво, а друга лоцирана на прометен автопат чекала десет месеци поради проценка на бучавата пред да добие дозвола за работа.

„Иако поставувањето на брза и ултра – брза станица за полнење бара само две до три недели работа, поради различните административни дозволи во Шпанија, комплетниот процес може да потрае од една до две години“, објави  Репсол.

Од индустриската групација ChargeUp Europe изјавија  дека и покрај тоа што признава дека издавањето дозволи е проблем, Комисијата не предложила никакви конкретни мерки. Конкретни насоки за земјите-членки да го забрзаат лиценцирањето не се очекуваат  некаде во следните две години.

Ова го забави приклучувањето на станиците за полнење со електричните мрежи, загрозувајќи ги целите на ЕУ за постепено укинување на возилата со бензин и дизел, како и пошироките климатски цели.

„Времето потребно за поврзување на станиците за полнење на електрични возила на мрежата навистина може да се смета за пречка за забрзување на воведувањето на електрични возила и тоа треба да се реши“,  рече портпаролот на Комисијата.

И до две години за брз полнач

Процесот на поставување станици за брзо полнење се искачи на просечно две години од шест месеци во изминатите неколку години, рекоа четири компании за полнење електрични возила и претставник од индустријата, додека компаниите се движат низ огромен број федерални и општински закони.

Генералниот секретар на ChargeUp Europe, Луси Матера рече дека бројот на електрични возила ќе расте побрзо од вкупниот број на јавни станици за полнење, кои според нив ќе се зголеми деветкратно до 2030 година, додека бројот на електрични возила на европските патишта ќе се зголеми десет пати.

Електрификацијата на транспортот е еден од клучните столбови кои ја поддржуваат целта на ЕУ за постигнување јаглеродна неутралност до 2050 година. За да го постигне ова, ЕУ ќе ја забрани продажбата на возила што испуштаат јаглерод диоксид од 2035 година и сака да развие мрежа на станици за полнење на електрични возила.

Таквата амбиција создаде тесни грла за електроенергетските компании и регулаторите неподготвени за раст на побарувачката во ЕУ, каде досега само 5,4 отсто од патничките автомобили работат на алтернативни горива, вклучително и електрични, од вкупно 286 милиони.

Оваа година ЕУ донесе закон за инсталирање брзи полначи до 2030 година на секои 60 километри по одредена патна мрежа за патнички возила и на секои 100 километри за тешки возила.

Но, операторите за наплата  велат дека добивањето основни податоци за потенцијалните станици е голем предизвик што ги отежнува инвестициите.

Ова вклучува откривање дали просечната станица за одмор покрај патот има еден столб за светло или доволно кабли што се поврзуваат со пошироката мрежа. Хабовите често бараат дополнителна електрична трафостаница, која го претвора високиот напон во низок напон.

Процесот потоа вклучува барања до компаниите за дистрибуција на електрична енергија да инсталираат поголем капацитет.

„Понекогаш мораме физички да ја испратиме поштата“, изјави Петер Бадик, ко-основач на компанијата за полнење електрични возила Гринвеј Нетворк, која има инсталирано 1.300 станици за полнење на електрични возила во Словачка, Хрватска и Полска.

Стандардизација на барањата за поставување станици за полнење

Челниците во  индустријата рекоа дека целите на ЕУ се поставени на ниско ниво и затоа веројатно ќе бидат исполнети, но можеби нема да ја задоволат побарувачката за растечка флота на електрични автомобили, особено камиони.

Има силен притисок од индустријата за изградба на станици за полнење на електрични автомобили, но сè уште не за камиони и автобуси на долги релации. Тие сочинуваат повеќе од 25 отсто од емисиите на стакленички гасови од патниот транспорт во ЕУ, кој како целина е одговорен за една петтина од емисиите на блокот.

Британската енергетска компанија БП, која очекува да распореди повеќе од 100.000 станици за полнење автомобили и камиони на глобално ниво до 2030 година, рече дека треба да се справи со околу 800 компании за електрична мрежа само во Германија за да постави брзи центри за полнење  за автомобили и камиони.

Постои јасна потреба од поголема стандардизација на барањата за  станиците за полнење, се согласуваат компаниите за полнење електрични возила. Матера од ChargeUp Europe додаде дека насоките на Комисијата веројатно ќе им помогнат на членките на ЕУ да се усогласат бидејќи стапката на нови проекти варира низ регионот.

економија1 ден ago

Конференцијата на ПроКредит Банка и ЕБОР „Круг на нови можности“ за поддршка на младите претприемачи и жените во бизнисот

македонија2 дена ago

Живко Мукаетов прогласен за премиум партнер на манифестацијата „Оскар на хуманоста“ на Црвен крст

економија3 дена ago

Утре се одржува конференција за млади претприемачи и жени во претприемништвото во организација на ПроКредит Банка и ЕБОР

економија1 недела ago

Преку примери претставени еколошките и одржливите стандарди на комплексот „Гранд Скопје“ на Конференцијата за комерцијални недвижности

македонија1 недела ago

Цените на становите допрва уште ќе растат, побарувачката не стивнува, а трошоците се зголемени: заклучоци од втората Конференција за комерцијални недвижности во Скопје

економија1 недела ago

Со АмЧам на тема: Предизвици во спроведувањето на заштита на правата на интелектуална сопственост

македонија1 недела ago

30 години дански конзулат и орден Витез од прва класа на Редот на данското знаме за Живко Мукаетов

македонија1 недела ago

Почна втората Конференција за комерцијални недвижности во Скопје

македонија1 недела ago

Новото електрично возило на Грин Машинс на Брако претставено во Минхен

економија1 недела ago

Гранд Скопјe PRIME SPONSOR на овогодишната Конференција за недвижности

регион1 недела ago

Бејби Лазања ќе донесе едно чудо Скандинавци во Хрватска годинава

македонија1 недела ago

Зелена иднина за секое дете

македонија1 недела ago

Како „дише“ пазарот за широка потрошувачка во Македонија

регион1 недела ago

Италијанската мафија се реформира: рекетот и убиствата не се повеќе во мода, сега е поисплатлив финансискиот криминал

македонија1 недела ago

Новото електрично возило на Грин Машинс на Брако претставено во Минхен

економија1 недела ago

Македонците лани потрошиле 200 милиони евра за онлајн купување од странски е-трговци: најмногу пари потрошиле кај Wizzair и Booking, а најчесто купувале од Amazon и AliExpress

економија1 недела ago

Со АмЧам на тема: Предизвици во спроведувањето на заштита на правата на интелектуална сопственост

македонија1 недела ago

Цените на становите допрва уште ќе растат, побарувачката не стивнува, а трошоците се зголемени: заклучоци од втората Конференција за комерцијални недвижности во Скопје

македонија1 недела ago

30 години дански конзулат и орден Витез од прва класа на Редот на данското знаме за Живко Мукаетов

свет1 недела ago

Бајден ги крена царините на кинеските електрични возила на 100%