Connect with us

технологии / компании

Трендови на коишто треба да внимаваат огласувачите во 2022

Маркетинг во (пост)пандемија

објавено

на

Судејќи според објавените прогнози, 2022 година ќе биде обележана со два клучни тренда: пандемија и дигитализација. Се разбира, не треба да сте особено талентиран експерт за да дојдете до тој заклучок, но следната година сепак ќе донесе некои новини. За почеток, ќе се троши повеќе, а буџетите за рекламирање, убедени се медиумите, ќе се искачат на нивоа од пред пандемијата до крајот на 2022 година, на околу 254 милијарди долари.

Ова е период од годината кога почнуваат божиќните и новогодишните хитови да се пуштаат по радијата, а експертите за маркетинг и медиуми „ѕиркаат во кристалните топки“ и прават предвидувања за следната година. Судејќи според објавените прогнози, 2022 година ќе биде обележана со два клучни тренда: пандемија и дигитализација. Се разбира, не треба да сте особено талентиран експерт за да дојдете до тој заклучок, но следната година сепак ќе донесе некои новини. За почеток, ќе се троши повеќе, а буџетите за рекламирање, убедени се медиумите, ќе се искачат на нивоа од пред пандемијата до крајот на 2022 година, на околу 254 милијарди долари. Како што неодамна напиша на својот блог консултантскиот бренд специјализиран за проучување трендови, Exploding Topics, паметните огласувачи ќе ги инвестираат своите буџети во следните дванаесет месеци следејќи ги петте нови маркетинг трендови кои подеднакво го започнаа својот пат  во светот со Ковид-19 и забрзаниот технолошки напредок, главно дигитализацијата.

Видео рекламите стануваат сè пократки

Така, на пример, сè пократките видео реклами се првиот голем тренд што го забележаа консултантите од Exploding Topics. Како што објаснија, корисниците денес имаат се’ помалку време, нерви и трпение да консумираат долги видеа. Поточно, истражувањето покажа дека повеќе од четвртина од возрасните корисници на Интернет го исклучуваат видеото по само десет секунди, а половина од нив издржуваат само двојно подолго, околу дваесет секунди. Според анализата на Hubspot, најдобро е видеото на Instagram да трае триесет секунди, на Twitter  да ја повлечете границата на 45 секунди, а Facebook трпи   брендирана видео содржина од една минута.

Во наредните години оваа временска рамка дополнително ќе се скрати, па на огласувачите им се препорачува да бидат што е можно поконцизни и привлечни во првите секунди, односно пред корисниците да можат да кликнат на копчето „прескокни“. Одличен пример за тоа е видео кампањата на брендот Hefty од 2017 година, којшто ги рекламираше своите чаши за забава со видео кое прикажува луда канцелариска забава за само шест секунди. Техно  музиката и ликовите кои неодоливо потсетуваа на култната хумористична серија „The Office“ беа доволни да го привлечат вниманието на корисниците кои кликнаа на копчето за повторување наместо прескокнување и уживаа во лудото видео од шест секунди коментирајќи дека тоа е „една од најдобрите реклами на сите времиња“… Покрај скратувањето на дигиталните видео реклами, се губи и аудио компонентата.

Не ги иритирајте корисниците

Се’ повеќе и повеќе мудри огласувачи ги земаат предвид коментарите на корисниците, од кои меѓу најчестите е за автоматското прикажување на рекламите и со звукот засилен до крај. Истражувањата покажаа дека ова иритира дури 66 отсто од корисниците, па затоа не треба да сте генијалец за да разберете дека таквите реклами нема да поминат најдобро кај потрошувачите и дека тие нема да бидат среќни да кликнат и слушаат до крај за тоа што сака брендот сака да им каже, односно продаде.

Oвие outstream  реклами стануваат се’ почест избор за огласувачите бидејќи се прикажуваат додека корисникот консумира/чита друга содржина. Според статистичките податоци, тие имаат повисок CTR (click-through-rate), но и подолга стапка на ангажираност од in-stream видео огласувањето.

Според анализата на Hubspot, најдобро е видеото на Instagram да трае триесет секунди, на Twitter  да ја повлечете границата на 45 секунди, а Facebook трпи   брендирана видео содржина од една минута.

Исто така, истражувањата покажуваат дека 85 отсто од корисниците на Facebook и 79 отсто од корисниците на LinkedIn гледаат видеа со пригушен звук, така што огласувачите немаат друг избор освен да го задржат нивното внимание со интересни визуелни елементи или, на пример, графика. Комуникациската платформа Slack се истакнува во овој жанр и користи одлични анимации кои успеваат ефективно да пренесат порака до корисниците.

Гејминг индустрија и вештачка интелигенција

Третиот, прилично важен тренд кој, според Exploding Topics, ќе ја одбележи 2022 година е индустријата за игри, главно игри на паметни телефони. Уште во раните денови на пандемијата, побарувачката за мобилни игри силно порасна, а овој пазар порасна за 272 проценти во последните пет години.

Повеќето љубители на мобилните игри (70 проценти од нив) рекле дека попрво би се откажале од социјалните платформи и телевизијата отколку од нивните омилени игри, така што тоа е, без сомнение, индустрија во која огласувачите ќе инвестираат многу пари во 2022 година. Покрај рекламирањето на нивните брендови со класични видео банери, тие ќе соработуваат со апликациите и ќе ги нудат своите производи во играта или ќе станат дел од програма за наградување за да го направат нивното присуство што е можно помалку наметливо, природно и ефективно.

Компаниите како Unilever, Coca-Cola и Ford веќе инвестираат многу во рекламирање во самите игри (in-game), а другите големи брендови веројатно ќе им се придружат бидејќи индустријата за мобилни игри се проценува дека вреди 174 милијарди долари до крајот на оваа година ( во 2018 година вредеше 41,7 милијарди). На пример, само во Јужна Азија, со игрите за паметни телефони се забавуваат повеќе од 250 милиони корисници.

Освен што се оптимисти за растот на индустријата, аналитичарите предвидуваат и бум на технологијата за вештачка интелигенција, но и нејзиното растечко влијание врз маркетинг светот. Индустријата за вештачка интелигенција имаше вредност од 9,5 милијарди долари само пред три години, а до 2027 година се проценува дека ќе порасне на 250 милијарди долари.  Interactive Advertising Bureau наведе  дека уште минатата година 80 отсто од дигиталните огласувачи ја користеле оваа технологија на некој начин. Алатките за вештачка интелигенција значително го подобруваат таргетирањето, квалитетот на податоците, перформансите на рекламирањето и, следствено, повратот на инвестицијата (ROI).

„Хуманоидни“ брендови

Сепак, напредокот во технологијата што ги подобрува резултатите нема да биде доволен доколку маркетерите не го интегрираат најновиот тренд во нивниот бизнис во 2022 година – автентичноста. Имено, дури 75 отсто од потрошувачите, особено милениумците и претставниците на генерацијата Z, повеќе ѝ веруваат на содржината на просечниот корисник отколку на оној што го пласира брендот.

Свесни дека нивните клиенти претпочитаат „хуманоидни“ брендови, односно оние кои оставаат впечаток дека се луѓе, а не компании, тие прибегнуваат кон социјалните платформи каде објавуваат содржини генерирани од корисниците, ги повикуваат корисниците да дизајнираат содржина за нив или воспоставуваат соработка со влијателни лица кои стануваат нивни гласноговорници.

И следната година, инфлуенсерскиот  маркетинг ќе продолжи да доминира и да расте до 15 милијарди долари. Како добар пример за прифаќање на овој тренд, консултантите го посочуваат примерот на брендот за садови Lenox, кој во една од своите кампањи ангажираше дури 32 инфлуенсери. Овие влијателни корисници на Instagram добија задача да ги претстават садовите за готвење Lenox во својот дом, но на уникатен, традиционален и нетрадиционален начин. Колку кампањата ѝ се допадна на јавноста говори и фактот што таа го надмина планираниот досег за цели 400 отсто. Во секој случај, огласувачите кои држат до себе при креирањето  кампањи за 2022 година треба да внимаваат на промената на навиките на потрошувачите, на фактот дека пандемијата ги доближи уште повеќе до дигиталните технологии, но и да ја ценат автентичноста повеќе од кога било.

економија37 минути ago

Расте животното осигурување поврзано со инвестициски фондови – регулаторот ги задолжи осигурителите за поквалитетно информирање на клиентите

свет51 минута ago

Европските берзи во зелено денеска, на Волстрит се очекува повторно раст на акциите

економија22 часа ago

Колку е златото се’ уште безбедно прибежиште во турбулентни времиња?

економија22 часа ago

ЕБОР и Шпаркасе банка Македонија со нова кредитна линија за мали и средни бизниси

македонија4 дена ago

Македонија ги доби првите проценувачи со европски сертификат

свет4 дена ago

Денеска Путин ќе прогласи припојување на 15% украинска територија кон Русија

менаџмент / маркетинг4 дена ago

Промените не треба само да се преживеат – треба да се напредува со нив

менаџмент / маркетинг4 дена ago

Рекоа за…ризикот

македонија4 дена ago

Зошто е потребно знаење и вештини за големи податоци и бизнис аналитика?

економија4 дена ago

Во новите, посиромашни членки на ЕУ храната повеќе поскапува одошто во старите, богати

македонија6 дена ago

Највисоки плати во ИТ бизнисот во Македонија имаат дизајнерите на игри – и до 230 илјади денари месечно

интервју4 дена ago

Орхан Муртезани, директор на МЕПСО: Нè очекува доста тешка зима на енергетски план, но правиме сè за граѓаните и фирмите полесно да ја поминат

македонија4 дена ago

Зошто е потребно знаење и вештини за големи податоци и бизнис аналитика?

економија4 дена ago

Светската економија пред рецесија, Европа особено загрозена

интервју4 дена ago

д-р Силвана Мојсовска и д-р Златко Ветеровски: Македонските  компании мора да се подготват за новата ЕУ регулатива околу увозот на јаглеродно – интензивни производи

економија4 дена ago

Во новите, посиромашни членки на ЕУ храната повеќе поскапува одошто во старите, богати

македонија5 дена ago

Ознаката за доверба поттикнува донации од бизниси и граѓани

економија4 дена ago

Конференција на Македонска берза: Како да се развива пазарот на капитал среде енергетски шокови и  можна рецесија

економија4 дена ago

Искусните програмери во Македонија заработуваат и преку 180.000 денари

економија6 дена ago

Францускиот амбасадор во официјална работна посета на „Алкалоид“