Connect with us

start up

Шест препреки за стартапите во потрага по инвеститор

Што треба да знаат претприемачите

објавено

на

Потпирајќи се на експертизата на EIT Health, најголемата европска мрежа за иновации во здравството, ги анализираме главните пречки со кои се соочуваат стартапите во оваа критична фаза, од разбивањето на заблудите до наоѓање на вистинските инвеститори наместо оние кои нудат лесни пари.

Пронаоѓањето на првите инвеститори е клучен чекор за стартап компаниите, но бара надминување на различни пречки во текот на процесот. Потпирајќи се на експертизата на EIT Health, најголемата европска мрежа за иновации во здравството, ги анализираме главните пречки со кои се соочуваат стартапите во оваа критична фаза, од разбивањето на заблудите до наоѓање на вистинските инвеститори наместо оние кои нудат лесни пари.

Финансирањето е предизвикувачки потфат за стартап компании во рана фаза. Ова е особено точно за Централна, Источна и Јужна Европа. Благодарение на важните промени овозможени во изминатите години од страна на Европската Унија и националните институции, сега постојат бројни програми кои се занимаваат со овие прашања, што им го олеснува наоѓањето финансирање на стартап компаниите. Сепак, основачите имаат тенденција да бараат инвестиции насекаде, наместо да се фокусираат на наоѓање на вистинскиот инвеститор кој ќе се вклопи во долгорочната стратегија.

Постојат неколку замки со кои може да се соочат стартап компаниите во потрагата по инвеститори, но има и решенија. Собраните сознанија се засноваат на експертизата на Тамаш Бекаси, менаџер за креирање бизнис во  EIT Health, одговорен за регион кој вклучува 13 земји во развој во однос на иновациите.

1. Културна подготвеност

На стартап компаниите често им недостасува културна позадина за работа со институционални инвеститори. Многу основачи доаѓаат од семејни и пријателски средини каде преовладуваат флексибилни хиерархии. Меѓутоа, кога неискусни и често млади тимови комуницираат со искусни деловни професионалци, тоа бара поинаков начин на размислување.

Според Бекаси, „стартап компаниите мора да научат како да соработуваат и да ги разберат очекувањата на инвеститорите“.

„Клучно е да се разбере дека инвеститорите не се ниту сурови волци, ниту алтруистички ангели; тие се бизнис ориентирани поединци. Овој предизвик е особено присутен кај стартап компаниите од областа на здравството, каде студентите и лекарите често преземаат иницијатива да иновираат и формираат тимови без потребното деловно знаење за да се движат во светот на инвестициите“,  вели Бекаси.

2. Избор на вистинскиот инвеститор

Според Бекаси, изборот на првиот инвеститор е како стапување во брак. Во најдобар случај, партнерството може да трае цел живот. Меѓутоа, ако врската не е компатибилна, може да резултира со болно и потенцијално штетно раскинување. Стартапите се веќе во кревка состојба, а поминувањето низ разделба може дополнително да ги оптоварува, што потенцијално ќе доведе до пропаст на компанијата. Затоа, од клучно значење е внимателно да се изберат инвеститори кои се согласуваат со целите, вредностите и долгорочната визија на стартап компанијата.

3. Отфрлање на заблуди

Многу стартап компании погрешно веруваат дека ги држат сите карти и дека секој треба да се бори за нив бидејќи тие се посебни „дијаманти“. Од друга страна, инвеститорите, исто така, повремено паѓаат во замката да веруваат дека нивните пари им даваат апсолутна контрола.

„Во реалноста тоа е кооперативен однос во кој двете страни се натпреваруваат за заедничка корист. Стартап компаниите имаат привилегија да ги изберат своите партнери, но треба и да ја препознаат вредноста што инвеститорите ја носат на масата“, нагласува Бекаси.

4. Стратешки инвестиции

Инвестирањето без јасна стратегија може да биде скапо. Некои стартап компании гледаат на инвеститорите како на лесен начин да заработат пари. По успешната презентација, инвеститорите може да ги контактираат со примамлива понуда, но може да испадне дека е еднократна понуда што не се усогласува со долгорочните планови на компанијата. Според Бекаси, од клучно значење е внимателно да се проценат инвестициските предлози и да се осигури дека тие се усогласени со стратешките цели.

5. Потценување или преценување на компанијата

Стартапите често се соочуваат со тешки одлуки кога ја вреднуваат својата компанија. Тие може да продадат значителен удел за мала инвестиција затоа што имаат очајна потреба од готовина. Сепак, тие можеби нема да ги земат предвид последиците за идните кругови на финансирање, каде што ќе треба да продадат уште повеќе удели. Од друга страна, поставувањето висока вредност во првиот круг може да го отежне привлекувањето дополнителни инвеститори кои се способни или сакаат да инвестираат големи суми. Клучно е да се најде вистинската рамнотежа.

6. Репутација на инвеститорот

Репутацијата на инвеститорот може да влијае на идните напори на стартап компанијата за прибирање средства.
„Доколку инвеститорот има лоша репутација или е познат по тешката соработка, тоа може да ги обесхрабри идните инвеститори да учествуваат во подоцнежните кругови на финансирање, бидејќи тие треба да склучат договор меѓу себе. Иако инвеститорот од првиот круг е често клучен за опстанокот, важно е да се земат предвид пошироките импликации на неговата репутација“, истакнува Бекаси.

економија2 дена ago

Македонска берза ја одржа својата 22-ра Годишна конференција

македонија2 дена ago

ЕДС АД: Овие потрошувачи беа снабдени со чиста и обновлива енергија

технологии / компании2 дена ago

Технолошките гиганти ги претставија своите нови AI алатки

свет2 дена ago

Може ли технолошкиот могул да влијае на светските чувствителни прашања

регион2 дена ago

Што се крие зад новите тензии помеѓу Србија и Косово?

македонија2 дена ago

Пакомак со паметен систем за управување со амбалажниот отпад до одржлив развој

македонија2 дена ago

„Полесно е заедно“: Комерцијална банка донира за подобро јавно здравство

економија2 дена ago

Наместо „трка кон дното“ со даноците, да се вложува во човечки капитал

интервју2 дена ago

Амар Салиу: Продолжува приказната за урбано живеење во ’East Gate Living‘ со Блок Ц

економија2 дена ago

Само во август осигурениците наплатиле пет милиони евра од неживотни осигурувања, за 22% повеќе од лани

интервју1 недела ago

Петар Ниновски: Бреинстер се позиционира како лидер на пазарот со раст од речиси 100% во последните две години

банки1 недела ago

Стопанска банка а.д. Битола прослави 75 години работа

банки1 недела ago

ПроКредит Банка прослави 20 години постоење на македонскиот пазар

македонија1 недела ago

Брако ги помогна проектите на Општина Велес со еден милион денари

банки6 дена ago

Ти само орочи, заштедата сама ќе дојде! – ПроКредит со нова понуда за штедење

свет5 дена ago

Европската комисија: Х(Твитер) на Илон Маск стана легло на дезинформации

македонија2 дена ago

Зошто цените се високи? Трговците ја префрлаат топката на производителите, тие се правдаат со поскапените инпути

интервју2 дена ago

Амар Салиу: Продолжува приказната за урбано живеење во ’East Gate Living‘ со Блок Ц

македонија2 дена ago

„Полесно е заедно“: Комерцијална банка донира за подобро јавно здравство

економија2 дена ago

Наместо „трка кон дното“ со даноците, да се вложува во човечки капитал