Connect with us

банки

Шпаркасе Банка Македонија со поголема добивка од очекуваната во 2020 година

објавено

на

Потрошувачките кредити растеле со стапка од 10,1%, а депозитите на клиентите со стапка од 3,2%. Спојувањето со Охридска банка се очекува да биде завршено до крајот на 2021 година.

Шпаркасе Банка Македонија остварила добивка од 4,6 милиони евра во 2020, речиси на ниво од добивката во 2019, но значително над планираните резултати, се вели во соопштението што стигна од Штаермеркише Шпаркасе Групацијата, сопственик на македонската банка . Стапката на поврат на капиталот (ROE) во Шпаркасе Македонија изнесувал 9,8%, а коефициентот на сооднос помеѓу трошоците и приходите (CIR) бил намален на посакуваните 56%. Приспособувањата на повисоката вредност биле неутрализирани со решавање поголеми проблеми.

Дополнителните трошоци што настанале како резултат на подготовките за спојувањето со Охридска банка и преземањето мерки во врска со ковид-19 биле неутрализирани со заштеди кај материјалните трошоци. Потрошувачките кредити растеле со стапка од 10,1%, а депозитите на клиентите со стапка од 3,2%.

Охридска банка во Северна Македонија, која беше преземена во ноември 2019 година, имала добивка од 4,8 милиони евра, што е помалку од планираното. Стапката на поврат на капиталот (ROE) изнесувала 6,4%, а коефициентот на сооднос помеѓу трошоците и приходите (CIR) бил намален на посакуваните 49,4%. Како резултат на Ковид-19, приходите останале пониски од планираните и не можеле да се надоместат со заштеди кај материјалните трошоци. Потрошувачките кредити растеле со стапка 6,4%, а депозитите на клиентите со 1,6%. Проектот за спојување на Шпаркасе Банка Македонија и Охридска банка продолжува и покрај влијанието на ковид-19. Спојувањето се очекува да биде завршено во 2021 година, се вели во извештајот за финансиските резултати на Штаермеркише Шпаркасе Групацијата.

На ниво на групација, пак, профитот за периодот по оданочувањето во 2020 година бил 80 милиони евра и паднал за 59% во споредба со претходната година. Како резултат на пандемијата, најголемите фактори што влијаеја биле: повисоките провизии за ризиците, проценетите резултати на малцинските сопствености и намалените заработки од подружничките банки. Вкупните средства на Групацијата се искачиле на 18,5 милијарди евра.

Како матична компанија, Штаермеркише Шпаркасе, со вкупна актива од 16,5 милијарди евра, како и претходните години, има најголем удел во вкупната актива на Групацијата. Оперативниот резултат изнесуваше 205 милиони евра. Во 2020, основната стапка на капитал во Групацијата се зголемил на 19,5% и коефициентот на адекватност на капиталот се зголемил на 21,3%. Ова значи дека Штаермеркише Шпаркасе делува на високо меѓународно ниво. Капиталот на Групацијата изнесувал 1,8 милијарди евра на крајот на 2020 година, што претставува зголемување во споредба со 2019 година.

„Минатата година бараше многу од сите нас. Сите моравме да покажеме истрајност, подготвеност за промена, генијалност и храброст. Главно помагавме во области каде што луѓето беа особено погодени од кризата, и во многу случаи бевме во можност да им понудиме на нашите клиенти приспособени решенија: регионално, во нашите локални експозитури и центри за поддршка, како и преку нашите дигитални платформи. И покрај предизвикувачките услови за работа, Штаермеркише Шпаркасе постигна охрабрувачки стапки на раст. Да се ​​биде во можност да се забележи раст на депозитите, кредитите и на вкупниот биланс на состојба во вакви времиња е голема победа за Штаермеркише Шпаркасе и за сите нејзини вработени. Кај трансакциите со хартии од вредност, дефинираните цели беа дури и надминати. Проектите за спојување со Охридска банка во Северна Македонија и Банкхаус Крентшкер ни отвораат нови можности што сакаме да ги искористиме и ќе ги искористиме. Подготвени сме да го продолжиме патот на раст во 2021 година, па дури и да го надминеме“, вели Герхард Фабиш, главен извршен директор и претседател на Управниот одбор на Штаермеркише Шпаркасе.

Во 2020 година, Штаермеркише Шпаркасе Групацијата започна да опслужува повеќе од 800.000 клиенти за првпат, докажувајќи дека е сигурен, стабилен партнер во Штаерска, Виена, Босна и Херцеговина и во Северна Македонија. Само во Штаерска, во 2020 година, добивме над 26.000 нови клиенти.

Штаермеркише Шпаркасе Групацијата (вклучувајќи ги Хрватска, Србија, Словенија и Црна Гора) опслужува вкупно 2,6 милиони клиенти.

„Во 2020 година, ситуацијата со ризиците беше под значително влијание на ковид-19 кризата. На крајот на годината, беше очигледно дека состојбата со ковид-19 ескалираше во зависност од времетраењето и бројот на забрани во движењето, како и појавата на нови мутации на вирусот. Земајќи ја предвид неизвесноста на ситуацијата, беа формирани резервации за ризиците во износ од 82,4 милиони евра. NPЕ стапката (Коефициентот на вкупната изложеност на нефункционални кредити) изнесува 1,98% – сè уште на компаративно добро ниво. Меѓу другото, ова беше овозможено и со помош на ослободувањата од страна на државата. Коефициентот на покриеност на нефункционалните кредити – NPL стапката (резервации за ризик како процент на побарувања од клиентите) изнесува 77,62%, што претставува јасно зголемување. Ова значи дека Штаермеркише Шпаркасе е добро подготвена за да се соочи со предизвиците во следните години. Во 2020 година, како и во претходните години, капацитетот на Групацијата за справување со ризиците беше повеќе од соодветен.“, велат од групацијата.

Click to comment

Leave a Reply

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

економија2 часа ago

Ковачевски: Работиме на тоа да нема поскапување на струјата, дури, во некои сегменти да има и поевтинување

македонија1 ден ago

Еко Логистик Сервис одбележа пет години работа на македонскиот пазар

македонија1 ден ago

“Година на нови можности“ – почна дводневната конференција во организација на Владата

економија1 ден ago

БРАКО ја испорача првата пратка возила во 2023 година

економија4 дена ago

ИТ компанијата Proxiad SEE отвори нова канцеларија во Скопје

свет4 дена ago

Франција и Шпанија се најпосетените светски дестинации

македонија4 дена ago

Создадовме автентично винско туристичко доживување во радовишкиот крај!

менаџмент / маркетинг4 дена ago

Теорија, пракса и понекое пророштво

свет4 дена ago

Технолошките гиганти отпуштаат преку 50 илјади вработени

македонија4 дена ago

5 причини зошто становите во градба се одлична инвестиција

македонија1 недела ago

Европски квиз на пари по петти пат за македонските ученици

македонија4 дена ago

Создадовме автентично винско туристичко доживување во радовишкиот крај!

свет4 дена ago

Технолошките гиганти отпуштаат преку 50 илјади вработени

македонија7 дена ago

Во првите 9 месеци од 2022, со македонски картички кон македонски е-трговци се реализирале 17.3 милијарди денари, со раст од 20%

економија1 недела ago

Започна со работа реконструираната течна фарбара во БРАКО во Велес – инвестиција од 150 илјади евра

менаџмент / маркетинг4 дена ago

Теорија, пракса и понекое пророштво

свет4 дена ago

Франција и Шпанија се најпосетените светски дестинации

интервју4 дена ago

Славица Кутиров: Со примена на новите сервиси и напредни технологии, дигиталната Царина станува реалност

регион4 дена ago

Во Хрватска пристигнуваат три светски хотелски брендови во исто време

технологии / компании4 дена ago

Амазон е највреден бренд на планетава, Дојче Телеком прв во  Европа