Connect with us

економија

Специјален прилог „Осигурување“: 2022 беше одлична за осигурителниот сектор, какви се прогнозите за понатаму?

Година на раст

објавено

на

Вложувањата во осигурување лани надминаа вредност од 208 милиони евра. При тоа пазарот за неживотно осигурување порасна за 9 отсто, а пазарот на осигурување живот се зголеми за 14 отсто. Вкупната вредност на исплатените штети од сите осигурителни компании надмина 83 милиони евра и тоа е за 10% подобар резултат од претходната 2021 година, покажуваат податоците на Агенцијата за супервизија на осигурувањето (АСО).

Минатата, 2022 година, е рекордна од аспект на вложување во осигурување и од аспект на исплати на осигурени штети, односно најдобрата година во корпоративната историја на осигурувањето во Македонија. Вкупната вредност на исплатените штети од сите осигурителни компании надмина 83 милиони евра и тоа е за 10% подобар резултат од претходната 2021 година, покажуваат податоците на Агенцијата за супервизија на осигурувањето (АСО).

Од АСО велат дека и покрај значителниот пораст на исплатените износи на надомест на штети кон осигурениците, осигурителните компании се ликвидни, солвентни и имаат подобрување на општата профитабилност. Според нив,  тоа е потврда дека осигурителниот пазар расте и се развива во насока на подобрување на квалитетот на осигурителните услуги за сите граѓани на општеството.

Рекордни се и вкупните уплатени бруто премии во друштвата за осигурување во 2022 година. Вложувањата во осигурување лани надминаа вредност од 208 милиони евра. При тоа пазарот за неживотно осигурување порасна за 9 отсто, а пазарот на осигурување живот се зголеми за 14 отсто.

„Релативно брзо осигурителната индустрија ја надмина кризата од ковид и пост-ковид периодот. Соочени со овој уникатен предизвик и ние од АСО како регулатори на пазарот за осигурување активно работевме и обезбедивме услови и мерки за компаниите полесно да излезат од тој кризен период. Компаниите за осигурување излегоа посилни од ковид кризата, а ги збогатија и своите понуди за осигурување.“, вели претседателот на Советот на експерти на АСО, д-р Крсте Шајноски.

Конкретно, според него, приватното здравствено осигурување доживеа интензивен раст откако започна ковид кризата, а продолжи да расте и успешно да го подобрува своето место во палетата осигурителни производи. Во пост ковид периодот интензивен раст има и кај патничкото осигурување, зелената карта, а евидентен е и раст кај каско осигурувањето и задолжителното автомобилско осигурување.

Генерално гледано, раст има кај најголем дел од осигурителните производи што ги нудат компаниите за неживотно осигурување.

Дури поизразен е трендот кај друштвата за осигурување живот со особен аспект на ризико осигурување и на јунит линкд продуктот кој е најнов тип на осигурување присутен на нашиот пазар.

„Сите горенаведени податоци и тенденции се уште една силна потврда на потенцијалот за раст што го има пазарот за осигурување. За нас како регулатор е значајно заедно со растот и развојот на пазарот да се зголемува информираноста и едуцираноста на населението за осигурителните производи.“, додава Шајноски.

Во 2022 година приватното (дополнителното) здравствено осигурување  е трет најпродаван осигурителен производ во кој се вложени над 11 милиони евра што е за 68 отсто повеќе од 2021 година. Приватно здравствено осигурување во 2022 година имаат над 93.000 граѓани и нивниот број е зголемен за 43 отсто во однос на 2021 година.

Пазарно портфолио

Инаку, пазарното портфолио во секторот осигурување на крајот на 2022 изгледа вака: Неживотното осигурување зафаќа 82.2% од вкупниот пазар, а 17,8% е животното осигурување. Бруто полисираната премија (БПП) кај неживотното осигурување е без малку 171 милион евра минатата година, додека кај животното осигурување изнесува 37 милиони евра, покажуваат прелиминарните податоци што се на располагање во извештајот на АСО.

Порастот на БПП кај неживотното осигурување е 9,2%, додека кај животното е 13,7%. Кај класата неживотно осигурување најголем удел се’ уште има осигурувањето на моторни возила, од 59%, во чиишто рамки пак, уделот на задолжителното осигурување од автоодговорност е приближно 85%, додека на каско осигурувањето отпаѓа 15%.

Осигурувањето на моторни возила има пораст од 8,3% во 2022, при што кај автоодговорноста скокот е 7,7%, додека кај каското 11,7%.  Во делот на бруто исплатени штети кај осигурувањето на моторни возила, лани имало пораст од 5,5%, односно исплатени се штети во вкупна вредност од речиси 45 милиони евра.

Втората најголема класа во неживотните осигурувања, имотното осигурување лани има пад на БПП од 2,75%, на 34,4 милиони евра, и пазарен удел од 22,5%. Кај останатите класи од неживотното осигурување забележан е раст од дури 30,5% во 2022 година и пазарно учество од 15,4%.  Сите останати неживотни осигурувања имаат вкупна БПП од 31,5 милиони евра.

Приватното здравствено осигурување шампион според растот

Како што истакна претходно првиот човек на АСО, д-р Крсте Шајноски, приватното здравствено осигурување е шампион според растот во 2022 година.

Фактот дека континуирано и интензивно растат вложувањата во дополнителното (односно приватното) здравствено осигурување потврдува дека тоа е производ во кој вложуваат и од кој многу очекуваат и осигурениците и осигурителните компании.

„Неговото место во палетата осигурителни производи ќе го илустрирам со следниве факти: во 2022 година е трет најпродаван осигурителен производ во кој се вложени над 11 милиони евра што е за 68 отсто повеќе од 2021 година. Приватно здравствено осигурување во 2022 година имаат над 93.000 граѓани и нивниот број е зголемен за 43 отсто во однос на 2021 година.“, вели Шајноски.

Лани за медицински трошоци осигурениците наплатиле 6,9 милиони евра што е двојно повеќе од претходната година. Токму овој показател потврдува дека осигурителните компании навремено и на ниво ги исполнуваат своите превземени обврски по договорите за приватно здравствено осигурување.

Токму добриот имиџ на здравствените услуги што ги нудат приватните медицински установи, кои ги вршат прегледите покриени со приватното здравствено осигурување, ги мотивира осигурениците макар и во превентивни цели прекумерно да го употребуваат овој производ, забележува нашиот соговорник.

„Веројатно дел од нив се водени од љубопитност да искористат нешто што е ново и го имаат на располагање, а е во интерес на нивната добра здравствена состојба. Но тоа е нормално и на крај и корисно затоа што на кој начин се гради и јакне свесноста за потребата и значењето на осигурувањето воопшто.“, смета Шајноски.

Тој нагласува и дека индиректно приватното здравствено осигурување му помага и на јавното здравство со тоа што го превзема, а со тоа и намалува товарот и притисокот врз јавното здравство како материјално-технички така и финансиски.

Кој е кој на пазарот

Триглав осигурување е компанијата што ја заврши 2022 година со најголема БПП од околу 25 милиони евра во делот на неживотното осигурување и воопшто на целиот осигурителен пазар, што е за речиси 14% повеќе во однос на 2021 година, и пазарното учество на компанијата е 14,4%, пораст од 13,8% за годината претходно. Бруто исплатените штети кај Триглав исто така пораснале лани, за без малку 12% на 10,4 милиони евра.

Со пораст од 11,6% во 2022, на второто место е Уника, која ѝ го зеде „среброто“ на Еуролинк, која што е сега трета, со пораст на БПП од само 0,09% лани. Најголем пораст на БПП кај компаниите за неживотно осигурување има Кроација неживот, од цели 41%, на 15,3 милиони евра, додека пад има само кај Халк осигурување, и тоа за 30,2%, на 11,3 милиони евра.

Кроација неживот има и најголем скок во износот на бруто исплатени (ликвидирани) штети, речиси двојно во споредба со 2021 година, односно 94,2%, на 7,9 милиони евра, додека кај Халк и кај Граве неживот има пад во исплатата на штетите, за 6,7% и 17% респективно.

банки1 час ago

Ти само орочи, заштедата сама ќе дојде! – ПроКредит со нова понуда за штедење

македонија2 дена ago

Брако ги помогна проектите на Општина Велес со еден милион денари

банки3 дена ago

Стопанска банка а.д. Битола прослави 75 години работа

банки3 дена ago

ПроКредит Банка прослави 20 години постоење на македонскиот пазар

интервју3 дена ago

Петар Ниновски: Бреинстер се позиционира како лидер на пазарот со раст од речиси 100% во последните две години

економија5 дена ago

Се возобнови Клубот на одговорни бизниси

start up1 недела ago

Шест препреки за стартапите во потрага по инвеститор

технологии / компании1 недела ago

Вештачката интелигенција носи нови промени

регион1 недела ago

ЕУ го избегна првиот куршум од Путин, но сè уште е жедна за евтин гас

македонија1 недела ago

„Вештини за успех“ на Пивара Скопје за полесно вработување на младите