Четири европски градови кои станаа паметни
Објавено на од во Teхнологија

Колку ги користат напредните технологии градовите Тампере, Талин и Амстердам и виенскиот квартал Асперн.

Еве некои лекции од развиените европски градови кои успеале да користат иновативни технологии во корист на граѓаните:

aspernАсперн:

Асперн не е град, туку е еден од многуте делови на Виена. Но, тој е репер за паметен град. Изграден на површина од 240 хектари, на место на кое пред тоа се наоѓал аеродром, населба која може да се пофали со една од најимпресивните енергетски синџири во Европа. Нејзини главни атрибути се автоматизирани згради кои самите произведуваат енергија, и шири во интелигентна мрежа која служи како платформа за размена на информации. Од другата страна на синџирот стојат корисниците кои само преку еден клик на смартфоните  можат да ја контролираат енергетската потрошувачка.

Во проектот Aspern Smart City Research (ASCR) учество од 44,1% има технолошката компанија Siemens, како и Виенската општина која ја обезбедува земјата; енергетската компанија Wien Energie и неколку други државни и приватни компании.

„Засега сме успеале да создадеме згради кои користат систем заснован на вештачка интелигенција за да се оптимизира. Очекуваме нивниот број да расте и да вклучуваат повеќе функции. Вложуваме исто така на електромобилността и тестираме други иновативни технологии”, вели раководителот на проектот Оливер Џули.

TampereТампере:

Градот Тампере (Финска), користи лекција од неуспехот на Nokia, која во еден момент престанува да се развива и се движи со конкуренцијата на паметни телефони. Центарот на провинцијата Пиркмана одлучи да биде паметен град и ја поддржува промената помеѓу бизнисот, граѓанскиот сектор и општината. Една од главните цели на градската администрација е да го намали сообраќајот што создава стрес за граѓаните, води кон несреќи и го попречува бизнисот.

До 2030 година, Тампере ќе биде неутрален град со јаглерод и ќе ги намали своите емисии за 80% во споредба со 1990 година. Останатите 20% ќе бидат надоместени со нови зелени и шумски површини. Друг фокус се веќе воспоставените дигитални услуги во областа на туризмот и забавата. Автономните автобуси ќе бидат тестирани на 5G мрежата развиена од Nokia за поврзување на општините, универзитетите и компаниите кои експериментираат со нови производи и услуги.

TalinТалин:

Естонија почнува да ја гради својата е-влада буквално од нула во 1990 година, а денес е светски лидер во оваа област. Во 2001 година, беше креиран X-Road (најпрометниот естонски автопат) – платформа за интеграција на бази на податоци од јавниот и приватниот сектор. Над 1000 организации и бизниси го користат X-Road секој ден. Во 2002 година, секој естонски државјанин добил електронска легитимација и електронски потпис.

Балтичката држава издаде 350 милиони електронски потписи, кои за 2 години заштедија 2% од БДП. 95% од даночните пријави се доставуваат по електронски пат и се завршени за 3 минути. Во 2019: 43,7% од жителите на Естонија, лоцирани во 143 земји, гласале по електронски пат. Изборите, со тоа се поевтини за 2,5 пати. Естонија е исто така лидер во е-образованието и здравството.

97% од пациентите имаат е-досие, 99% од рецептите се испраќаат по е-пошта, а ефикасноста на процесот се зголемил за 50 пати. Виртуелната канцеларија на Талин беше отворена во 2009 година. До денес, граѓаните на Талин можат да имаат корист од речиси 600 е-услуги на локалната администрација, од кои 90 се целосно виртуелни.

AmsterdamАмстердам:

Амстердам ги користи новите технологии првенствено за развој на мобилноста и нејзината енергетска мрежа. Еден пример е инсталациите на Vehicle-to-grid-V2G  во домовите на граѓаните кои ги претвораат електричните автомобили во извор на обновлива енергија. На овој начин, самите автомобили се претвораат во батерии – тие го задржуваат енергетскиот резерват кој подоцна може да се користи за различни цели, бидејќи пристапот до зелена енергија е често ограничен. Но, се заснова на паметен уличен систем за осветлување кој ја користи велосипедската лента околу пристаништето во Амстердам. Тоа им овозможува на велосипедистите да го прилагодат нивото на осветлување со примена на нивниот личен паметен телефон. Така, уличните светилки автоматски се изгаснуваат кога нема движење, а генерираната енергија се складира.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

коментари и анализи
...Сите ние живееме во време, кога само идејата е капитал, сè друго е пари...
Најава
Регистрација

На вашата e-mail адреса ќе добиете лозинка за логирање на КАПИТАЛ.

Заборавена лозинка?

Внесете e-mail адреса или корисничко име со кое сте регистрирани на КАПИТАЛ.

×