Истражување: Кога компаниите седнуваат во скутот на политичарите, економијата страда
Објавено на од во АНАЛИЗА
Во средина каде пат на успех на фирмата често поминува низ политичкиот систем, политичките врски може да го попречат растот со намалување на иновациите и прераспределбата.
corruption_popupКога старите технологии подлегнуваат на новите креативни идеи, конкуренцијата расте, иновацијата се зголемува, економијата расте и потрошувачите имаат корист. Во 1942 година, Џозеф Шумпетер го нарече ова “битка за креативно уништување” и го смета за мотор на одржлив економски и технолошки напредок, пишува Харвард Бизнис Ривју.
Сепак, многу работи го попречуваат таквото „креативно уништување“. Особено, некои фирми можат да обезбедат преференцијален третман на пазарот, благодарение на незначителен дел од нивните политички врски. Во таков свет, новите, продуктивни фирми можат да се борат да ги надминат политичките врски, што доведува до намалена бизнис динамика и помалку иновации.
Како се раширени таквите политички врски и како тие влијаат на фирмата динамика, конкуренција на пазарот, иновации и севкупната продуктивност на економијата?
Анализите на италијанските фирми и нивните работници кои одговорат на овие прашања. Ние анализиравме нови достапни податоци од италијанската канцеларија за социјално осигурување за фирмите и историјата на вработување на сите вработени во приватниот сектор од 1993-2014 година.Споредените податоци со националниот регистар на локалните политичари, со множество на податоци со милиони набљудувања за политичарите на општинско, на провинциско и регионално ниво, како и на податоците од локалните избори.
Во Италија, на локалните политичари им е дозволено да работат во приватниот сектор додека имаат политичка функција – како што се градоначалник, член на советот итн.  Идентификуваните фирма - политички поврзана во одреден временски период, ако фирмата вработува најмалку еден локален политичар во тоа време. За подобро да ги разбереме перформансите на овие фирми, ние исто така ги поврзуваме овие податоци со фирмите и политичарите со податоците на билансот на фирмите и патентните податоци од Европскиот патентен завод. Природата на овие податоци ни овозможува да истражиме како политичките врски влијаат врз компаниите и пошироката економија.
Фокусот на локалните политичари – на општинско, провинциско и регионално ниво – е исто така важна карактеристика на нашата анализа, бидејќи врските на локално ниво се многу попродорни и обично се потешки за откривање. Покрај тоа, локалните политичари имаат голема моќ: меѓу другите должности, тие имаат авторитет и одговорност за обезбедување на локални јавни добра и услуги; административен орган за издавање на разни дозволи и лиценци; и се одговорни за поголемиот дел од административниот товар со кој се соочуваат приватни фирми во Италија.
Генерално, се заклучува дека вработувањето локални политичари е вообичаена практика, особено кај големите и / или старите фирми. Во сите индустрии, политички поврзаните фирми претставуваат третина од вкупната вработеност.
Во согласност со она што може да се очекува, ние откривме дека колку повеќе се регулира индустријата, толку се продлабочуваат политичките врски во таа индустрија. На пример, индустриите како што се комуналните претпријатија, фармацијата, финансиите и телекомуникациите се соочуваат со високо ниво на регулативи и бирократија и приватните фирми во тие индустрии имаат голема поврзаност со политички врски.
Како овие политички врски влијаат врз конкуренцијата? Додека нови конкуренти може да се обидат да го прескокнат лидерот на пазарот со нови производи или технолошки иновации, лидерот често се потпира на разни стратегии за одбрана за да ја одржи својата позиција на пазарот. Овие дефанзивни стратегии би можеле да вклучат воспоставување политички врски. Во нашата анализа, најдовме силни докази за поддршка на овој лидерски парадокс. Во однос на нивните директни конкуренти, лидерите на пазарот се со поголема веројатност да бидат политички поврзани, но со помала веројатност да иновираат, мерено според количината и квалитетот на патентите и инвестирањето во нематеријален капитал.
Сепак, политички поврзаните фирми имаат поголема веројатност да преживеат на пазарот и да растат во однос на приходите и вработеноста. Овие придобивки се поголеми колку што е помоќен политичарот кој вработува во својата фирма. Сепак, овој раст во големина не е проследен со соодветниот раст на продуктивноста на фирмите.
Разумно е да се запрашаме дали политичките врски всушност ја предизвикуваат оваа динамика. За да го истражиме тоа, го користиме фактот дека некои локални избори се одлучуваат на многу тенка маргина (на пример, 49% -51% поделба). Овие избори, веројатно, би можеле да поминат било кој начин, слично како фрлање паричка за петка или глава. Според тоа, може да се спореди колку различни поврзани фирми по изборите, во зависност од тоа дали политичарот што вработува бил член на победничката партија. Разликите во пост-изборните резултати помеѓу маргиналните победи и компаниите со мала загуба се големи. Фирмите на победничката страна растат многу повеќе во однос на големината, но не и во продуктивноста.
Овие наоди се во согласност со ставот дека политичките врски им помагаат на фирмите да отстранат одредени фрикции на пазарот или да ја блокираат конкуренцијата, наспроти тоа помагајќи им да ги поттикнат границите на продуктивноста и технологијата.
Некои од придобивките што ги добиваат овие поврзани фирми исто така се споделуваат со политичарите што ги вработуваат. Вработените политичари заработуваат значителни премии за плати во однос на нивните соработници – премии кои не можат да се објаснат со нивните индивидуални карактеристики. Не е изненадувачки, оваа премија се зголемува со политичкиот ранг на политичарот.
На поагрегирано ниво, политичките врски имаат тенденција да бидат поврзани со полоша динамика на индустријата – пониска стапка на фирми кои влегуваат на пазарот, помалку прераспределба на ресурси од помалку-продуктивни фирми, помалку раст и пониска продуктивност. Ова укажува на тоа дека ефектите на политичките врски на фирмите ги надминуваат ефектите врз поврзаните фирми и може да имплицираат значителни социјални трошоци. Во средина каде пат на успех на фирмата често поминува низ политичкиот систем, политичките врски може да го попречат растот со намалување на иновациите и прераспределбата.
Она што е јасно од е дека ефектот на политичките врски оди подалеку од приватните придобивки на поврзаните фирми. Додека овие врски би можеле да ги олеснат одредени судири на пазарот, како што се регулаторните бариери или бирократскиот товар и да обезбедат одредени придобивки за поврзаните фирми, од друга страна – со тоа што на операторите им се дава моќна предност – нивното штетно влијание врз конкуренцијата на пазарот и креативното уништување може да ги надмине специфични придобивки за фирмата.
Додека некој може да го најде помалку изненадувачки фактот дека ги откриваме овие резултати во податоците за Италија – земја со историја на корупција, вклучувајќи ја и познатата истрага за “mani pulite” (чисти раце) - ваквите резултати би можеле да фрлат малку осветлување на намалената деловна динамика во САД и во Европа, каде што концентрацијата на пазарот се зголеми, и трошењето за лобирање се зголеми на рекордни нивоа. Кога компаниите добиваат предност преку политички врски, нашето истражување сугерира, страдаат и други компании и пошироката економија.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

коментари и анализи
...Сите ние живееме во време, кога само идејата е капитал, сè друго е пари...
Најава
Регистрација

На вашата e-mail адреса ќе добиете лозинка за логирање на КАПИТАЛ.

Заборавена лозинка?

Внесете e-mail адреса или корисничко име со кое сте регистрирани на КАПИТАЛ.

×