Како трговската војна меѓу САД и Кина ги погоди производителите на автомобили
Објавено на од во Економија

Бизнисот е принуден да надомести за економскиот национализам и високите царини.

chinaa usa docksБрендови исто така не се заштитени од трговски конфликти кога станува збор за физички стоки. За да продолжат да растат, мора да докажат дека не можат да се заменат, објаснува Елспех Чунг, директор на компанијата за мерење на пазарната вредност на BrandZ, за Financial Times.

“Не станува збор за производот, туку за потребите на клиентите во нивниот секојдневен живот”, вели таа. За да се надоместат високите царини наметнати од САД и Кина, цените се зголемуваат. Брендовите ќе мора да го оправдаат ова. На пример, американските компании во Кина веќе ги чувствуваат лошите ефекти врз себе “, додаде таа.

Жртвите

Минатата година, продажбата на автомобили во Кина се намали за прв пат од 1990 година, делумно поради неизвесноста предизвикана од трговската војна што ги принуди потрошувачите да се воздржат од купување. Автомобили сега се трета најважна увезена стока од САД во Кина, со вредност од 10 милијарди долари во 2017 година, минатата година вредноста се намали за една четвртина, до 6,65 милијарди долари.

На пример, автомобилот на Форд имал пад на продажбата во Кина и го изгуби своето место во првите 100 светски реномирани брендови. Компаниите за луксузни возила, како што е Мерцедес-Бенц, кој има најголем удел на пазарот во Кина (28% од вкупната продажба), чувствуваат забавување во растот.

Сепак, се’ уште е рано да се каже дека овие компании ќе исчезнат од кинескиот пазар поради високите царини. Скот Милер, виш консултант во Центарот за стратешки и меѓународни студии во Вашингтон, вели дека економскиот национализам е многу висок ризик. “Јас никогаш не би ја потценил моќта на национализмот во Кина”, вели тој.

Тешкиот пазар

Не само што производителите на автомобили страдаат од трговската војна. Американските компании како што се Uber и Amazon се обиделе да влезат на пазарот во Кина порано, но не успеале. Причината – тие не успеаја да ги победат своите кинески конкуренти. Пазарниот удел на компанијата на Џеф Безос падна на 1% и одлучи да се повлече од земјата.

Ако Владата во Кина ги охрабрува потрошувачите да не купуваат од американските компании, и ако додадеме силна конкуренција од кинеските компании, тоа може да е крај за американските компании. Тие одвај ќе можат да се одржат на пазарот од овие причини. На 6 јуни, откако претседателот Трамп го стави Huawei на црната листа, бидејќи ја опиша компанијата како “закана за националната безбедност”, Кина го казни Форд за антимонополски прекршоци. И тоа изгледа како одмазда.

“Ова е најнепријатното нешто што може да се случи: кинеските потрошувачи имаат тенденција да бидат доста големи патриоти”, рече Милер. Тешко е да се процени краткотрајното оштетување на вредноста на американските брендови во Кина, но сигурно е дека економскиот национализам долгорочно ќе го погоди продажбата и репутацијата. Во 2016 и 2017 година Кина ефикасно ги бојкотираше стоките од Јужна Кореја, бидејќи државата се согласи да прифати американски ракетен штит.

Постои преседан, како и потенцијален ризик. Одмаздата е само една од можностите кои стојат пред Кина.

Крег Ален, претседател на Американско-кинескиот деловен совет, е песимист. “Брендовите се соочуваат со конфликтот меѓу двете земји, и нема да им треба многу време за да ги почувствуваат последиците од високите царини, а потоа дополнително да влијаат врз американските потрошувачи”, рече тој.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

коментари и анализи
...Сите ние живееме во време, кога само идејата е капитал, сè друго е пари...
Најава
Регистрација

На вашата e-mail адреса ќе добиете лозинка за логирање на КАПИТАЛ.

Заборавена лозинка?

Внесете e-mail адреса или корисничко име со кое сте регистрирани на КАПИТАЛ.

×