Крајот на евтините автомобили
Објавено на од во hi-tech & business
Евтините автомобили стануваат први жртви на транзицијата кон позелена економија ЕУ наметнува уште построги стандарди за емисија на штетни гасови.
vw_e-up_2017_05Автомобилите како што се VW e-up, Opel Adam и другите мали модели се првите жртви на транзицијата кон позелена економија. Ова предизвикува гнев кај многу возачи.
Офанзивата на малите модели наскоро ќе заврши. Причината е трендот на електричните возила, чијашто побарувачка расте се повеќе и повеќе.
Причината е јасна за сите
Европската Унија наметнува уште построги стандарди за емисија на јаглерод. До 2021 година, сите нови автомобили на производителот на автомобили треба да испуштаат просек од не повеќе од 95 грама јаглерод диоксид по километар. Ова е во согласност со стандардот Euro-6.
На европско ниво, сепак, електромобилите се дефинираат како јаглеродно неутрални и покрај јаглеродниот биланс на производството на електрична енергија и батерии. Поради оваа причина, производителите го зголемуваат учеството на електричните возила во нивната флота.
Во Дајмлер и VW до 2025, секој четврти автомобил ќе мора да биде електричен. Ова е исто така препорака, неодамна направена од работна група на германското Министерство за транспорт – до 2030 година, 50% од новите автомобили треба да се напојуваат на струја. Сепак, ова ќе значи крај за малите автомобили.
Првиот проблем е физички
Сепак, батеријата со сличен капацитет е сеуште преголема за најмалите модели. Со актуелната технологија на батерии, само една батерија која може да гарантира километража помеѓу 100 и 200 километри може да се вклопи во нивните оддели. VW нуди електрична верзија на својот најмал модел – E-up, кој, сепак, во оптимални услови може да оди не повеќе од 160 km, а во ладно време – дури и помалку.
Вториот проблем е финансиски.
Батериите за електрични автомобили се скапи. За нивно производство, потребни се метали како литиум и кобалт, чии депозити се осиромашуваат брзо и се само во рацете на кинезите. Една батерија чини 4.000 до 6.000 евра, што е половина од цената на мини автомобил. Ова се рефлектира и во цената на електричните модели. Еве еден пример: најмалиот VW мотор со внатрешно согорување може да се купи по цена од 10.000 евра, а резервоарот за гориво е за околу 550 километри. Цената на електричната верзија започнува на 26.000 евра, а растојанието е само 160 километри.
Шефот на VW, Херберт Дис ја сумираше дилемата на Светскиот економски форум во Давос. “Некои луѓе не можат да си дозволат јаглеродно-неутрален транспорт”, рече тој.
Иднината на најмалите автомобили изгледа мрачна поради ограничувањата на емисијата на јаглерод диоксид.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

...Сите ние живееме во време, кога само идејата е капитал, сè друго е пари...
Најава
Регистрација

На вашата e-mail адреса ќе добиете лозинка за логирање на КАПИТАЛ.

Заборавена лозинка?

Внесете e-mail адреса или корисничко име со кое сте регистрирани на КАПИТАЛ.

×