Психолошката цена на претприемништвото
Објавено на од во ЛИДЕРИ

Оваа статија ја освои наградата во категоријата „Лична служба“ во Годишниот награден конкурс за 2014 година на Њујорк, во поглавјето на Друштвото на професионални новинари.

price-2-1940x900_28938Никој не рече дека градење на компанија е лесно. Но, време е да бидам искрен за тоа колку е навистина брутално – и цената која толку многу основачи тајно ја плаќаат.

Случајот на Бредли Смит

Според сите точки и мерки, Бредли Смит е недвосмислено деловно успешен човек. Тој е главен извршен директор на “Прва финансиска помош”, компанија за финансиски услуги со седиште во Калифорнија, која имаше продажба од речиси 32 милиони долари минатата година.

Компанијата на Смит порасна за околу 1.400% во последните три години, достигнувајќи го 310-то место на овогодинешниот ранг на “АД 500″ листата.

Значи, никогаш не би можеле да претпоставиме дека пред само пет години Смит беше на работ на финансиски крах и ментален колапс.

Назад во 2008 година, Смит работеше со часови на советување на нервозните клиенти за тоа како да излезат од долговите. Но, неговото навидум смирено однесување ја маскираше неговата тајна.

Тој ги споделуваше нивните стравови. Како и нив, и Смит тонеше подлабоко и подлабоко во долгови. Тој функционираше далеку под црвената линија почнувајќи од компанијата за порамнување на долгови. “Ги слушав  депресивните  клиенти, но во задниот дел од мојот ум размислував за себе, имам двојно поголеми долгови од вас”, се сеќава Смит.

Тој го продал и Ролексот кој го купил со својата прва плата, за време на претходната кариера како брокер, и се покори својот татко – човекот кој го подигна на максими како “парите не растат на дрва” и “никогаш не прави бизнис со семејството” – барајќи од него 10.000 долари, што ги доби со каматна стапка од 5 % по потпишувањето меница.

Смит, постојано го проектираше оптимизмот на неговите коосновачи и 10 вработени, но неговите нерви беа при крај.

“Мојата сопруга и јас ќе споделевме едно шише вино од 5 долари за вечера и само еден вид на поглед”, вели Смит. “Знаевме дека сме близу до работ”. Потоа притисокот се влоши: Парот дознал дека го очекуваат своето прво дете. “Имаше непроспиени ноќи, зјапаше во таванот”, се сеќава Смит. “Јас ќе се разбудам во 4 наутро со мојот ум растргнат, размислувам за се и сешто, неможејќи да „се исклучам“, прашувајќи се, Кога ова нешто ќе се сврти?” По осум месеци постојана вознемиреност, компанијата Смит конечно почна да прави пари.

Успешните претприемачи го остваруваат херојскиот статус во нашата култура. Ние го обожаваме Марк Цукерберг и Елон Маск. И го славиме брзото растење на компаниите кои се појавуваат и се искачуваат на ранг листата на „АД 500“.

Но, многу од тие претприемачи, како што е Смит, гаеле тајни демони: Пред да го направи тоа, тој се борел низ моменти на изнемоштеност вознемирености и очајни времиња кога се чинело дека сè може да се урне.

До неодамна, признавањето на ваквите чувства беше табу тема. Наместо да покажуваат ранливост, бизнис-лидерите го практикуваат тоа што социјалните психијатри го нарекуваат управување со впечатоци – исто така познато како “fake it until you make it”.

Човекот кој јава лав

Тоби Томас, извршен директор на EnSite Solutions (бр. 188 на Inc. 500), објаснувајќи со неговата омилена аналогија, човек кој јава лав, вели: “Луѓето го гледаат и мислат:” Овој човек навистина го има зауздано! Тој е храбар! ” вели Томас. “И човекот кој го јава лавот, размислува:” Како по ѓаволите се качив на лав, и како да не бидам изеден од него? ”

Не секој што оди во темнина, успева да излезе на светло. Во јануари, добро познатиот Џоди Шерман (47),  основач на веб-страницата за е-трговија, Екомм, си го одзеде животот. Неговата смрт ја потресе стартап заедницата. Тоа, исто така, поттикна дискусија за претприемништвото и менталното здравје што започна две години порано пред самоубиството на Илија Житомирски, 22-годишниот ко-основач на „Дијаспора“ веб-страница за социјално вмрежување.

Во последно време, повеќе претприемачи почнаа да зборуваат за нивните внатрешни борби во обид да се борат против стигмата на депресијата и анксиозноста што им отежнува да бараат помош. Во пост со наслов “Кога смртта изгледа како добра опција”, Бен Хух, извршниот директор на веб-страниците за хумор “Cheezburger Network”, пишуваше за неговите суицидни мисли по неуспешниот старт во 2001 година. Шон Персивал, поранешен потпретседател на Мајспејс и ко – основач на стартапот за детска облека Wittlebee, на неговата веб-страница напишал текст со наслов “Кога не е добро, побарај помош”. “Бев на работ и назад неколку пати минатата година со мојот бизнис и со депресијата”, напиша тој.

Бред Фелд, управен директор на Групата за леење, започна со блогирање во октомври, пишувајќи за неговата последна епизода на депресија. Проблемот не беше нов – истакнатиот во вложувањето капиталист, се бореше со нарушувања на здравјето во текот на неговиот живот и тој не очекуваше голем дел од одговорот. Но, потоа пристигна е-маил. Стотици такви. Многумина беа од претприемачи кои исто така се бореа со вознемиреност и очај. (За повеќе од мислите на Фелд за депресија, видете ја неговата колумна “Преживување на мрачните ноќи на душата”, во изданието од јули / август ) “Ако ја видам листата на имиња, тоа ќе ве изненади многу , вели Фелд. “Тие се многу успешни луѓе, многу видливи, многу харизматични – но тие се бореа со ова тивко. Имаа чувство дека не можат да зборуваат за тоа, дека тоа е слабост, или срам, или нешто слично. Се криеа, што ја прави целата работа полоша “.

Ако водиш бизнис, тоа веројатно на сите им звучи познато. Тоа е стресна работа што може да создаде емоционална турбуленција. За почеток, постои висок ризик од неуспех. Три од четири случаи кои се пропратени со вложување не успеваат, според истражувањето на Шихар Гош, професор по бизнис, на школата во Харвард. Гош, исто така, открива дека повеќе од 95% од стартапите не успеваат според нивните првични проекции.

По должината на линијата

Претприемачите честопати жонглираат многу улоги и се соочуваат со безброј неуспешни обиди, спорови со партнери, зголемена конкуренција, проблеми со персоналот – сето тоа додека се мачат да направат платен список. “Постојат трауматски настани по должината на линијата”, вели психијатарот и поранешен претприемач Мајкл А. Фримен, кој го истражува менталното здравје и претприемништвото.

Новите претприемачи честопати се чувствуваат порелаксирани со тоа што го занемаруваат своето здравје. Тие јадат премногу или премалку. Тие не спијат доволно. Не успеваат да вежбаат. “Можете да започнете стартап, каде што ќе се натерате и ќе го измачувате вашето тело”, вели Фримен. “Тоа може да предизвика ранливост на расположението”.

Затоа, не треба да биде малку изненадување што претприемачите доживуваат поголема анксиозност од вработените. Во последниот Индекс на благосостојба на Галуп-Здравје, 34% од претприемачите, 4% поени повеќе од другите работници, пријавиле дека биле загрижени. И 45% од претприемачите велат дека се под стрес, 3% повеќе од другите работници.

Но, тоа може да биде повеќе од стресна работа што ги турка некои основачи до работ. Според истражувачите, многу претприемачи ги делат вродените карактерни особини кои ги прават поподложни на промени во расположението. “Луѓето кои се на енергична, мотивирана и креативна страна се со поголема веројатност да бидат претприемачи и со поголема веројатност да имаат силни емоционални состојби”, вели Фримен. Овие состојби може да вклучат депресија, очај, безнадежност, безвредност, губење мотивација и самоубиствено размислување.

Истите страстни диспозиции кои бездруго ги водат основачите кон успехот понекогаш ги истрошуваат. Сопствениците на бизниси се “ранливи на темната страна на опсесијата”, наведуваат научниците од Универзитетот за технологија во Свинбурн во Мелбурн, Австралија. Тие спроведоа интервјуа со основачи на стартапи за студија за претприемничката страст. Истражувачите откриле дека многу субјекти покажуваат знаци на клиничка опсесија, вклучувајќи ги и силните чувства на стрес и вознемиреност, кои имаат “потенцијал да доведат до нарушено функционирање”, напишаа во еден труд објавен во Journal of Research Journal во април.

Малку лудило за многу успех

Гартнер, практикант психолог кој предава на Медицинскиот факултет во Џонс Хопкинс, зајакнувајќи ја таа порака во својата книга „Работ на хипоманијата: Линкот помеѓу (малку) лудило и (многу) успех во Америка“, тврди дека често занеменуваниот темперамент-хипоманија може да биде одговорен за силните страни на некои претприемачи, како и нивните недостатоци.

Гартнер теоретизира дека постојат толку многу хипоманици и толку многу претприемачи – во САД, „бидејќи националниот карактер на нашата земја се зголемил на брановите на имиграција. “Ние сме само-избрани популации”, вели тој. “Имигрантите имаат невообичаена амбиција, енергија, мотив и толеранција за ризик, што им овозможува да преземат шанса да се насочуваат кон подобра прилика.Тоа се биолошки темелни карактеристики. Ако засеете цел континент со нив, ќе добиете нација на претприемачи “.

Иако управувани и иновативни, хипоманите се со многу поголем ризик за депресија отколку општата популација, забележува Гартнер. Неуспехот може да ги предизвика овие депресивни епизоди, се разбира, но исто така може и нешто што го забавува движењето на хипоманијата. “Тие се како Бордер Коли – мора да трчаат”, вели Гартнер. “Ако ги задржите внатре, тие го џвакаат мебелот, тие се луди, тие едноставно се движат наоколу. Тоа е она што ги прават хипоманите.” Тие треба да бидат зафатени, активни, преработени “.

“Претприемачите се бореа тивко. Имам чувство дека не можат да зборуваат за тоа, дека тоа е слабост”.
Без разлика на вашата психолошка шминка, големите неуспеси во вашиот бизнис можат да ве удрат силно. Дури и искусни претприемачи имаат изгубено тло од под нозете.

 

Марк Вупел лансираше Pinnacle Strategies, менаџмент-консултантска фирма, во 1992 година. Во 2009 година, неговиот телефон престана да ѕвони.

Фатени во глобалната финансиска криза, неговите клиенти одеднаш беа повеќе загрижени за преживувањето отколку со зголемување на нивниот аутпут. Продажбата падна за 75%. Вупел ги отпушти половина од своите работници. Пред подолго време, тој ги исцрпил своите средства: автомобили, накит, се што можеше да се продаде. Неговата залиха на доверба исто така се намалуваше. “Како извршен директор, ја имате оваа лична слика – вие сте господар на универзумот”, вели тој. “И потоа, одеднаш, не сте.”

Вупел престана да ја напушта својата куќа. Загрижен и со ниска самодоверба почнал да јаде премногу – и се поправил повеќе од 50 килограми. Понекогаш тој бара привремено олеснување во стара зависност: свирење на гитара. Заклучен во соба, тој свирел соло парчиња на Стиви Реј Вон и Чет Аткинс. “Тоа беше нешто што можев да го правам само од љубов”, се сеќава тој. “Тогаш немаше ништо друго освен мене, гитарата и мирот”.

Преку сето тоа, продолжи да работи на развој на нови услуги. Тој само се надеваше дека неговата компанија ќе издржи доволно долго за да ги продаде. Во 2010 година, клиентите почнаа да се враќаат. Pinnacle го постигна својот најголем дотогаш договор, со производител – воздухопловна компанија. Последната година приходите на Pinnacle достигнаа 7 милиони долари. Продажбата е зголемена за повеќе од 5.000% од 2009 година, издигајќи ја компанијата на место број 57 на годишната  „АД 500“ ранг-листа.

Вупел вели дека сега е поотпорен, кален од тешки времиња. “Јас бев убеден дека мојата работа сум јас “, вели тој.” Тогаш не успевате, а вие откривате дека вашите деца се уште ве сакаат. Жената уште те сака, и твоето куче уште те сака. ”

Лузни од обидување во години на збунетост

Но, за многу претприемачи, раните на битките никогаш не се лекуваат целосно. Тоа беше случај со Џон Поуп, извршен директор на WellDog, компанија за енергетски технологии базирана во Ларами, Вајоминг. На 11 декември 2002 година, Поуп имал точно 8,42 долари во банката. Доцнел 90 дена доцна со плаќањето на автомобилот. Каснел 75 дена со плаќање на хипотеката. УЈП активирала залог против него. Неговиот домашен телефон, мобилен телефон и кабловска телевизија биле исклучени. За помалку од една недела, компанијата за гас требаше да го исклучи и од гасоводот во куќата во која што живеел со неговата сопруга и ќерка. Неговата компанија очекуваше трансфер од нафтената компанија Шел, стратешки инвеститор, со кој по неколку месеци преговори потпиша договор на 380 страници. И Поуп чекал.

Трансакцијата пристигнала следниот ден. Поуп – заедно со неговата компанија – беа спасени. Потоа, направил листа на сите начини на кои тој финансиски се преокупирал. “Ќе го памтам ова”, се сеќава во размислувањето. “Тоа е најдалеку што сакам да одам”.

Оттогаш, WellDog се повлече: Во изминатите три години, продажбата порасна за повеќе од 3,700%, на 8 милиони долари, со што компанијата скокна на местото 89 на АД 500. Но, емоционалниот остаток од годините на збунетост сè уште продолжува. “Постои секогаш чувство на климавост, никогаш не може да се опуштиш”, вели Поуп. “Така завршувате со сериозен проблем со довербата. Се чувствувате како секој пат кога ќе изградите нешто безбедно, нешто ќе се случи и ќе го снема”.

Поуп понекогаш се чувствува хипер-емоционален, претерувајќи за мали работи. Тоа е шема на однесување што го потсетува на посттрауматскиот стрес синдром. “Нешто се случува, а ти се чудиш што е тоа”, вели тој. “Но, обемот на проблемот е многу помал од обемот на вашата емоционална реакција. Тоа едноставно доаѓа со лузната од работите низ кои сте минале”.

“Ако сте манијак, мислите дека сте Исус. Ако сте хипоманичен, мислите дека сте Божји дар за инвестирање во технологија.” – Џон Гартнер

Самопочит не е исто што и нето вредност

Иако, отпочнувањето на компанија секогаш ќе биде „дивo возење“, полнo со подеми и падови, постојат работи што можат да ги направат претприемачите за да им помогнат да ги задржат своите животи во баланс, велат експертите. Најважно, одвојте време за вашите најблиски, сугерира Фримен. “Не дозволувајте вашиот бизнис да ги исцеди вашите врски со луѓето”, вели тој. Кога станува збор за борба против депресија, односите со пријателите и семејството може да бидат моќно оружје. И не плашете се да побарате помош - посетете професионален психотерапевт, ако имате симптоми на значителна вознемиреност, посттрауматски стресни нарушувања или депресија.

Фримен, исто така, советува дека претприемачите ја ограничуваат финансиската изложеност. Кога станува збор за проценка на ризикот, слепите точки на претприемачите честопати се доволно големи.

Последиците можат да ја потпалат не само вашата банкарска сметка, туку исто така и нивото на стрес. Затоа поставете ограничување за тоа колку од вашите сопствени пари сте подготвени да ги инвестирате. И не дозволувајте пријателите и семејството да влијаат повеќе отколку што можат да си дозволат да изгубат.

Кардиоваскуларни вежби, здрава исхрана и соодветно спиење е секако од помош. Исто така, негувајте идентитет, освен вашата компанија.

“Изгради живот во центарот на верувањето дека самопочит не е исто што и нето вредност”, вели Фриман. “Другите димензии на вашиот живот треба да бидат дел од вашиот идентитет”. Без разлика дали собир со семејството, членување во одборот на локална добротворна организација, градење модели за ракети во дворот, или танцување за време на викендите, важно е да се чувствуваш успешен во области кои не се поврзани со работата.

Способноста да се преработи неуспех и загуба, исто така, може да им помогне на лидерите да одржуваат добро ментално здравје. “Наместо да се прераскажувате себеси,” не успеав, бизнисот не успеа, јас сум губитник “, вели Фримен,” погледнете ги податоците од поинаква перспектива: Ништо не rizikuvano, ништо не стекнато. Животот е постојан процес на обиди и грешки Не преувеличувајте го искуството “.

Последно, да бидеме отворени за вашите чувства – не ги маскирајте своите емоции, дури и во канцеларијата, сугерира Бред Фелд. Кога сте спремни да бидете емотивно искрени, вели тој, може длабоко да се поврзете со луѓето околу вас. “Кога ќе се одречеш и ќе се одречеш од она што го имаш, луѓето можат да го видат тоа”, вели Фелд. “Подготвеноста да бидете ранливи е многу моќна за еден лидер”.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

коментари и анализи
...Сите ние живееме во време, кога само идејата е капитал, сè друго е пари...
Најава
Регистрација

На вашата e-mail адреса ќе добиете лозинка за логирање на КАПИТАЛ.

Заборавена лозинка?

Внесете e-mail адреса или корисничко име со кое сте регистрирани на КАПИТАЛ.

×