Што вклучува планот на Франција и Германија за буџетот на еврозоната?
Објавено на од во Економија
На крајот од минатиот месец, Франција и Германија претставија заеднички предлог, “алатка за буџет на еврозоната” за поддршка на националните реформи и инвестициите во девизи.
eu parlament_800x532Планот е далеку од првичните амбиции на Франција за воведување на посебен буџет за еврозоната и сé уште има ризик од соочување со отпорот, бидејќи дел од неговото финансирање ќе доаѓаат од нови национални придонеси, покрај редовниот буџет на ЕУ.
EurActiv ги анализира деталите на предлогот.
Целта: реформи и инвестиции
Како што се договорија и лидерите на ЕУ во декември, Франција и Германија изјавија дека целта на новиот фискален инструмент ќе биде да ја засили конкурентноста и приближувањето на земјите од еврозоната и земјите членки кои се кандидатки за пристапување кон еврото. “Напредокот во конкурентноста и конвергенцијата, исто така, ќе ја зголеми стабилноста на еврозоната”, се вели во предлогот.
За остварување на оваа цел новиот фонд ќе ги финансира трошоците директно поврзани со реформите, или поддржуваат инвестиции “во стратешки области поврзани со реформи и / или инвестициски приоритети утврдени во рамките на европскиот семестар”.
Брз поглед на стабилизирачка функција?
Лидерите на ЕУ на крајот ја исклучија можноста новата буџетска алатка да се користи и за преземање на ненадејни економски шокови, како што сакаа Франција и Европската комисија. Голема група држави, предводени од Холандија, ја отфрлија стабилизирачката функција, со која би бил поврзан буџетот на еврозоната .
Државите ќе мора да кофинансираат дел од инвестициските проекти. При сериозен економски пад, определен врз основа на прогнози, кофинансирањето од земјите членки ќе биде намалено привремено, што ќе им помогне да привлечат повеќе евросредства.
Во споредба со постојните кохезионите и структурните фондови, “кратката временска рамка” за исплата на средствата во новиот инструмент ќе овозможи поголема флексибилност, се наведува во предлогот, засилувајќи стабилизирачката функција во време на економска криза.
Како тоа ќе функционира
Првата фаза е во Еврогрупата, каде министрите за финансии на еврозоната прифаќаат препораки за целата валута на унијата. Листата на приоритети ќе биде поддржана од лидерите на еврозоната.
Откако приоритетите ќе бидат одобрени, страните ќе ги достават плановите до Европската комисија, посочувајќи ги подготвените реформи и предлог-проектите што ќе бидат финансирани со новиот инструмент. Комисијата ќе ги одобри плановите за Европскиот семестар за координација на економската политика. Парите ќе бидат платени според напредокот постигнат во спроведувањето на договорените реформи.
Колку и кој плаќа
Во француско-германскиот инструмент нема износ. Идејата е да почне со скромна сума, а потоа да се зголеми од националните придонеси. Во предлогот од јуни, Европската комисија предвидува околу 55 милијарди евра за стабилизирање на функцијата и поддршка за инвестиции и реформи (цели за конвергенција и конкурентност).
Франција и Германија изјавија дека износот на новиот инструмент ќе биде поставен за време на преговорите за следната повеќегодишна финансиска рамка на ЕУ за 2021-2027, во зависност од заклучоците на Европскиот совет во декември 2018 година.
Финансирањето ќе произлезе од делови од “редовни придонеси” од земјите што треба да се дефинираат во меѓувладин договор (надвор од буџетот на ЕУ). Другите извори, како што е данокот за финансиска трансакција, сé уште се разгледуваат.
На самитот минатата година, водачите на ЕУ рекоа дека финансирањето ќе биде “дел од буџетот на Унијата”. Сепак, Франција инсистираше на тоа буџетот на еврозоната да биде исклучен од редовниот повеќегодишен буџет на ЕУ. Париз и Берлин на крајот се согласија со нејасно формулирање, од кои пари ќе вклучат средства од буџетот на ЕУ.
Кој ќе го контролира
„Новиот буџетски инструмент мора да биде предмет на критериуми и стратешки насоки од земјите-членки на еврозоната“, се вели во документот. Министрите за финансии и лидерите на земјите од валутниот сојуз ќе постават приоритети и да донесат клучни одлуки, најверојатно вклучувајќи и земји-кандидати. Функционирањето и приоритетите ќе бидат дефинирани според правото на ЕУ, а меѓувладините договори ќе дефинираат одредени процедури.
Комисијата ќе ги одобри националните планови поднесени од земјите-членки за распределба на средствата. Препораките од Брисел, како дел од европскиот семестар, исто така, ќе бидат појдовна точка на целиот процес.
Кога ќе стане реалност?
Француско-германскиот предлог, најверојатно, ќе ја формира основата за работата на Еврогрупата на инструментот за буџет во еврозоната. Лидерите побараа од министрите за финансии да ги презентираат главните елементи на новиот инструмент до јуни. Сепак, неговото конечно усвојување бара официјално одобрување од сите земји-членки на ЕУ.
Холандија, една од најсреќните земји за идејата за буџет за еврозоната, истакна дека водачите на ЕУ се согласија дека новиот инструмент ќе биде дел од повеќегодишната финансиска рамка на ЕУ. Сепак, според француско-германскиот предлог, повеќето средства најверојатно ќе произлезат од националните придонеси вклучени во меѓувладиниот договор. Холандија ја негира потребата од таков договор и може да се соочи со пречка во холандскиот парламент.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

коментари и анализи
...Сите ние живееме во време, кога само идејата е капитал, сè друго е пари...
Најава
Регистрација

На вашата e-mail адреса ќе добиете лозинка за логирање на КАПИТАЛ.

Заборавена лозинка?

Внесете e-mail адреса или корисничко име со кое сте регистрирани на КАПИТАЛ.

×