Светска банка: Пониски трговски трошоци во Западен Балкан
Објавено на од во БАЛКАН-БИЗНИС И ПОЛИТИКА
Времето и цената на трговијата во Западен Балкан треба да се намалат благодарение на новиот проект на Светската банка “Подобрување на трговијата и транспортот во Западен Балкан”, во вкупна вредност од 140 милиони долари.
svetska-banka-jpg_660x330Имено, Одборот на извршни директори на Светската банка вчера одобри заем од 90 милиони долари за овој проект, како што е утврдена првата фаза од вкупниот износ, според соопштението од финансиската институција.
Средствата за заем ќе бидат искористени за развивање и спроведување на мерки кои ќе ја зголемат транспарентноста, ќе ги намалат трошоците, ќе ја подобрат соработката на разни институции и ќе го скратат времето потребно за трговија преку границите.
“Во Западен Балкан е потребно пет пати повеќе време да се премине границата отколку во многу земји на Европската Унија, а камионите трошат 26 милиони часови, што е речиси 3.000 години чекајќи да преминат од едната на другата страна”, рече Линда ван Гедер, Регионален директор на Светската банка за Западен Балкан.
Овој проект ќе обезбеди вкупно 140 милиони долари за шест регионални учесници во Западен Балкан.
Првата фаза ќе ги финансира активностите во Србија (од 40 милиони долари), Северна Македонија (30 милиони долари) и Албанија (од 20 милиони долари).
Се очекува дека новите мерки ќе ги намалат трошоците за увоз и извоз за повеќе од 10%.
Иако стока од Западен Балкан може да влезе во Европската Унија без царински давачки, само 10 до 20% од компаниите од регионот се извозници.
„Исполнувањето на сите процедури – како што се инспекции и обичаи – и времето поминато на границите ја намалуваат ефикасноста, ги зголемуваат трошоците и ја спречуваат трговијата“, велат од Светската банка.
На пример, во Албанија, дури 87% од фирмите продаваат само на локалниот пазар, 10% го извезуваат во Европската унија, а само 3% продаваат стоки во други делови на Западен Балкан.
„Овој проект треба да ја поттикне трговијата во регионот со намалување на нецаринските мерки, времето поминато на премините и вкупните трошоци за тргување“, се вели во соопштението.
Проектот ќе помогне во трговијата во регионот преку воведување на систем каде сè ќе се одвива на едно место, дигитално ќе се поврзат големите институции да трошат помалку време за извоз и увоз, подобрување на граничната инфраструктура и финансирање на воведувањето на технологија, како што е интелигентниот транспортен систем ( ИТС) и информатички систем за управување со сообраќајот (ВТМИС).
“Подобра инфраструктура, воведување нови технологии и подобра координација меѓу различните институции ќе го зајакнат трговскиот и економскиот раст во регионот”, рече ван Гедер.
Овој проект, исто така, ќе ги намали емисиите на стакленички гасови за околу 30.000 тони, бидејќи камионите ќе трошат помалку гориво при чекање.
Соларните панели ќе бидат инсталирани во царинските згради, а ќе се финансира садењето дрва на паркинзи околу царинските испостави.
„Дополнителна корист за заштита на животната средина преку овој проект ќе биде обезбедена и поради тоа што поради дигитализацијата ќе се користи помалку хартија, новите и модерни царински испостави ќе бидат енергетски поефикасни и ќе се воведе систем за рано предупредување за следење на ризиците од климатските промени и можните одложувања поради условите на патиштата“, се заклучува во соопштението.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

...Сите ние живееме во време, кога само идејата е капитал, сè друго е пари...
Најава
Регистрација

На вашата e-mail адреса ќе добиете лозинка за логирање на КАПИТАЛ.

Заборавена лозинка?

Внесете e-mail адреса или корисничко име со кое сте регистрирани на КАПИТАЛ.

×