Трите видови на стоки со коишто Бугарија е светски лидер во извоз
Објавено на од во БАЛКАН-БИЗНИС И ПОЛИТИКА
Бугарија е рангирана на прво место во светот за извоз на пченица за сеидба и второ место во извозот на црева за сопирачки и пајкин џигер.
bg exportВо последната категорија, Бугарија поседува 24,5% од светскиот пазар, како и речиси 20% од пазарот на конзервирани цреши. Вкупниот извоз на првите три типа на стоки изнесуваше 264 милиони долари.
Ова ги покажува бројките на Бугарската стопанска комора (БСК) за извозот на Бугарија во 2018 година.
Од друга страна, најголема вредност на извозот додава тој на катоден бакар, кој за изминатата година изнесува 1,251 милијарди долари. Второто место е за групата со лесни горива со 1.089 милијарди долари, по што следи анодниот бакар од 1.075 милијарди долари.
Овие три стоки, заедно со тешките горива и пченицата, претставуваат 15,6% од извозот на земјата, а суровините и енергенсите претставува околу 30%од целиот извоз во 2018 година.
“Добро се претставува и извозот на лекови, кабели за автомобилска индустрија, маслодаен сончоглед, делови и склопови за машини и апарати, руди на благородни метали. Впечаток прави растот од 113% на биодизел и цевки за гас – 228%, додека извозот на електрична енергија опаѓа со 7 % “, пренесува БСК.
За последните 5 години нај сериозно се зголеми вредноста на извозот на монтажните конструкции од челик (оловен остатоци, велосипеди со помошен мотор, цевки за гас и други) – над 10 пати.
Во исто време, во споредба со минатата година, најголем пораст на извозот е во случајот со ветеринарни вакцини, семенски култури, делови од мотоцикли и многу повеќе.
Се поголемо значење на извозот се стоките со повисока додадена вредност
Според оценката на БСК, извозот на стоки со додадена вредност расте и се  помалку е под влијание на курсот на доларот, како и од цените на енергенси и суровини.
“Овој извоз формира околу 24% од вкупниот, при тоа тука не е вклучен извозот на специјална продукција. Извозот на суровини и материјали со низок степен на преработка продолжува да го намалува својот удел и за 2018 година се проценува на 29-30%”, се вели во извештајот.
Меѓу групите стоки во оваа категорија се заситени интегрални кола, компоненти за автомобилската индустрија, фрижидери и замрзнувачи, фармацевтски и медицински помагала, оптички помагала, софтверски производи, скии, сноуборди, велосипеди и други.
Главните пазари за овие стоки се Германија, Италија и Франција. Од Комората фокусираат на тоа дека производите направени во Бугарија, се вградуваат и во други производи и така се реализираат во светски рамки.
“Бугарија може да го зголеми извозот за развиените земји, ако стане подизведувач на големите компании и се вклучи во глобалните ланци на снабдување. Со текот на времето ќе се здобијат со знаења и вештини за поширока самостојно навлегување на светските пазари под сопствен бренд и со сопствените производи “, велат од БСК.
“Иако бугарскиот извоз забележа нов историски рекорд во 2018 година – 33,205 милијарди американски долари, Бугарија е на 64 место меѓу сите извозници во светот (61 за 2017 година). Растот на извозот за 2018 година во однос на 2017 година е 6 %, при раст на светскиот увоз 10%. Групите на стоки со најголем извоз се електротехника и електроника, бакар и производи од бакар, енергенси (горива и електрична енергија) и машини и апарати. Овие 4 групи стоки формираат 36% од извозот” , се вели во извештајот.

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *

Вие можете да ги користите следните HTML ознаки: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

коментари и анализи
...Сите ние живееме во време, кога само идејата е капитал, сè друго е пари...
Најава
Регистрација

На вашата e-mail адреса ќе добиете лозинка за логирање на КАПИТАЛ.

Заборавена лозинка?

Внесете e-mail адреса или корисничко име со кое сте регистрирани на КАПИТАЛ.

×